افشار فتح اللهی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های صنعتی قم به مناسبت دهه فجر در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای امسال توافقنامه‌های همکاری زیادی با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاهایی که تا قبل از این از خارج وارد می‌شد، انجام پذیرفته‌است.

وی اضافه کرد: در کنار تامین نیاز داخلی کشور در حوزه صنعت، جهت گیری اصلی صنعت کشور بر تولید کالاهای صادرات محور است.

وی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد صنعتی کشور اظهار کرد: صنعت کشور نسبت به سال گذشته در تمام رشته های صنعتی رشد یافته‌است.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی که در استانهای مختلف کشور به دلایل مختلف تعطیل بودند به مدار تولید برگشته‌اند.

مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: ما اعتقاد داریم از شرایط تحریم عبور کرده‌ایم و در حوزه صنعت فعالیت‌های خود را توسعه داده‌ایم و مشکلات نقل و انتقالات مالی هم به زودی تدبیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده قم در راستای نهضت داخلی سازی نیازهای صنعتی کشور راه اندازی شده‌اند.

فتح اللهی گفت:  هر کدام از ۱۱ واحد صنعتی قم که امروز به بهره برداری رسید بخشی از نیاز وارداتی کشور به کالاهای مصرفی را تامین خواهند کرد.

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱ طرح صنعتی قم با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۳۵۸ تن امروز به بهره‌برداری رسید.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.