به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، امیر طیبی نژاد روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به این که در مرحله نخست این ثبت نام، استقبال خوبی از سوی واحدهای صنعتی و تولیدی استان به عمل آمد، افزود: بنا به درخواست های مکرر واحدهای تولیدی و در راستای سیاست های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از بخش صنعت با هدف رونق تولید و اشتغال در کشور با تمدید یک ماهه فعالیت سامانه بهین یاب موافقت شد.
وی از تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی بهره بردار و یا طرح های نیمه تمام و یا با پیشرفت بالای 60 درصد مستقر در استان قم خواست تا با مراجعه به سایت بهین یاب به نشانی behinyab.ir نسبت به تکمیل فرم های لازم و ثبت درخواست خود مبنی بر نیاز واحد مربوطه برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز در بخش صنعت استان 296 واحد صنعتی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که تعداد 213 واحد(بالغ بر 72 درصد) در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی قم فعال هستند.
طیبی نژاد افزود: با اجرای طرح رونق تولید در سال 96 و بر اساس خود اظهاری توسط واحدهای ثبت نام کننده مبلغ 712 میلیارد تومان تسهیلات درخواست شد که تا کنون با بررسی های صورت گرفته در کمیته طرح رونق مبلغ 263 میلیارد تومان برای 213 واحد تولیدی تایید و به بانک های عامل معرفی شدند و بانک ها نیز براساس پرونده های تکمیل شده در حال پرداخت تسهیلات به متقاضیان می باشند.
روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
در استان قم بیش از2 هزار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 500 واحد نیمه فعال، یک هزار و 230 واحد به صورت فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175 تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.