به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی عصر یکشنبه در سفر یک روزه خود به استان اردبیل ضمن افتتاح چندین طرح صنعتی استان، عنوان کرد: در طول دهه مبارک فجر ۱۵ طرح صنعتی به ارزشی حدود ۶۶ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۵۰ نفر در استان اردبیل افتتاح شده و به بهره برداری رسیدند.

صادقی نیارکی یادآور شد: در کل کشور ۴۳۹ طرح صنعتی به ارزشی بالغ بر حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲۲ هزار نفر در کل کشور و در همه استان‌ها افتتاح شدند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: یکی دیگر از بحث‌های محوری که در وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال آن هستیم فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال هست که هدف گذاری کردیم تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد نیمه فعال و راکد به مدار تولید برگردند که خوشبختانه در ۱۰ ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۴۰۰ واحد صنعتی فعال شدند.

به گفته وی در استان نیز اردبیل حدود ۵۶ واحد نیمه فعال و راکد با اشتغال حدود ۷۳۰ نفر مجدداً فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

صادقی اضافه کرد: پروژه نهضت ساخت داخل برای افزایش خود اتکایی صنعت کشور و استقلال صنعتی، درون زایی و برون گرایی اقتصاد و عبور از اقتصاد مونتاژ کاری به سمت اقتصاد نو آوری نکاتی هست که در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در سطح استان‌ها پروژه‌هایی تعریف شده و به مرور زمان به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.