رضا حیدری عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: تاکنون ۱۰۱ کشور جهان برای حضور در رقابت های جهانی توآی اعلام آمادگی کردند که این استقبال بی نظیر است اما ما نمی توانیم همه کشورها را در این مسابقات شرکت دهیم.

وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات کونگ فوی گیلان به رشت سفر کرده است، افزود: ما امکان مشارکت ۳۹ کشور را در این رقابت ها نداریم و بر اساس برنامه ریزی این رقابت ها را با ۶۲ کشور برگزار می کنیم که با توجه به هماهنگی های انجام شده این مسابقات پس از پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود.

وی ادامه داد: البته حضور و شرکت کشورها در مسابقات جهانی منوط به داشتن مجوز از سوی کمیته ملی المپیک آن کشورهاست و علاقمندی این تعداد از کشورها برای حضور در رقابت های جهانی توآی  نشان از وجود امنیت بی نظیر در ایران است.

وی در زمینه ثبت جهانی این رشته به نام ایران هم افزود : برای ثبت جهانی رشته رزمی توآی قدم های خوبی برداشته شده و باید رقابت های جهانی را نیز برگزار کنیم و امید است که به زودی این رشته رزمی به عنوان اولین ورزش به نام ایران در جهان ثبت شود چون تاکنون هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت جهانی نشده است.

وی بیان کرد: توآی یک کلمه فارسی است و معنای آن دعوت به همکاری ، مودت، دوستی و با هم بودن است که منشور و شعار مسابقات المپیک نیز به همین معناست و سعی و هدف ما این است که به زودی توآی را با نام ایران در جهان به ثبت برسانیم.   

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی تصریح کرد: البته ثبت جهانی یک رشته ورزشی، کار بسیاردشوار است ولی ما این کار را آغاز کرده ایم و در حال اجراست و هم اینک نیز با مطالعات وسیع، تاریخ غنی ایران را مطالعه کرده و همه موارد را به صورت سی دی به مسئولان جهانی ارائه داده ایم.

حیدری خاطرنشان کرد: به هرحال هم اینک وضعیت کونگ فو و هنرهای رزمی در سطح کشور بسیار مناسب است و نظام اسلامی،  وزارت ورزش و جوانان و نیز کمیته ملی المپیک پشت ما هستند و از ما حمایت می کنند تا بتوانیم با قدرت به کار خود ادامه داده و در نهایت رشته رزمی توآی را به نام ایران ثبت جهانی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: به هرحال تمام هدف ما این است که این رشته رزمی را با نام ایران و با فرهنگ این مرز و بوم به ثبت جهانی برسانیم که به طور حتم برای اینکه این رشته به ثبت جهانی برسد،  مسئولان نهایت همکاری را با فدراسیون کونگ فو خواهند داشت که در این زمینه نیز تاکنون همکاری و هماهنگی های خوبی انجام شده و از دیگر سو، مسئولان جهانی نیز شرایط را پذیرفته اند که این امر برای ما بسیار ارزشمند است.   

مجمع عمومی سالیانه هات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان روز پنجشنبه با حضور مسئولان فدراسیون و مسئولان هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان،  مسئولان اداره ورزش و جوانان این استان و با حضور اعضای مجمع عمومی این هیات در رشت برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.