فردین مهرابیان غروب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تشریح اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا افزود: تجهیز واحد مراقبت به وسایل مراقبتی از جمله تب سنج ، ماسک و غیره و برگزاری گروه های آموزشی برای گروه های مراقبتی در پایگاه ها و هماهنگی با مراجع ذیصلاح گمرک انزلی از جمله برنامه های معاونت بهداشتی برای پیشگیری از کرونا است.

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری مراقبت بهداشتی در پایگاه بهداشتی مرزی آستارا توسط شبکه بهداشت و درمان آستارا، توزیع پوستر راه های پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی شبکه های بهداشت و درمان، هماهنگی با مراکز خدمات جامع و مراکز بهداشت گیلان و بیمارستان ها، بازدید از پایگاه مراقبت بهداشتی بندرانزلی و برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی در این باره از دیگر اقدامات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: هماهنگی با پایگاه های بهداشتی مرزی ، هوایی، دریایی و زمینی در رشت، آستارا و بندرانزلی درباره برنامه ریزی برای کنترل موارد مشکوک و برگزاری کمیته های هماهنگی و اجرایی درون بخشی از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در کشور و استان گیلان گزارش نشده، اظهار داشت: ضروریست تا موارد بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا توسط مردم رعایت شود.

پیشگیری ویروس کرونا جدید همانند بسیاری از بیماری های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شست و شوی مکرر دست و صورت با شوینده های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از  روبوسی و در آغوش کشیدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.