به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید نمکی روز جمعه در پایان سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: در سفر دو روزه خود به شهرستانهای داراب و زرین دشت تصمیمات و اقدامات خوبی برای ارتقای خدمات بهداشت و درمان این مناطق گرفته شد.
وی به راه اندازی مرکز جامع سلامت حضرت فاطمه الزهرا داراب با اعتبار 21 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای ادامه ساخت و تجهیز بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، تأمین اعتبار سیستم سرمایشی در این بیمارستان، تأمین اعتبار برای جایگاه و آشیانه هوایی اورژانس ، پیگیری ساماندهی دانشکده پیراپزشکی و افزایش شماره دانشکده های آن از دستاوردهای این سفر است.
به گفته وزیر بهداشت و درمان راه اندازی درمانگاه شبانه روزی در مرکز شهر داراب، پیگیری موافقت اصولی ایجاد مراکز درمانی جنت شهر و فورگ، پیگیری ایجاد مراکز شبانه روزی در فورگ، رستاق، جنت شهرو اعراب چگینی؛ ساخت 5 واحد پانسیون جهت رفاه متخصصین در بیمارستان این شهرستان ؛ کمک به ساخت سریع تر بیمارستان دوم داراب و تأمین اعتبار برای تکمیل ساختمان شبکه بهداشت و درمان داراب از دیگر دستاورد های این سفر است.
دکتر نمکی همچنین از تأمین اعتبار توسعه مراکز بهداشتی بالای 40 درصد پیشرفت ، کمک به خرید دستگاههای مورد نیاز بیمارستان داراب و استقرار بالگرد به همراه خدمه کامل در پایگاه اورژانس هوایی داراب خبر داد.
وی در ادامه گفت: امروز کلینیک های ما شدیدا وابسته به پاراکلینیک ها شده که این امر فقط باعث تحمیل هزینه های اضافه در بحث بهداشت و درمان است. روزی پزشکان ما به وسیله نبض مریض مشکل وی را تشخیص می دادند ولی امروز اکثر بیماران به دنبال خدمات آزمایشگاه و سیتی اسکن می گردند و این رویه نیاز به اصلاح دارد.
م- ص 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.