مژگان نوابی روزدوشنبه درگفت وگوبا خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته 89 نفربه تب مالت مبتلا شدند، اظهارداشت: تماس مستقیم با دام و مصرف لبنیات غیرپاستویزه ازمهمترین علل شیوع این بیماری است.
وی افزود: با توجه به قرارگرفتن درفصل تابستان واستفاده ازبستنی، به همه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان ازبستنی های پاستوریزه مصرف کنند. مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: همچنین مصرف بستنی سنتی خامه ای امکان شیوع بیماری تب مالت را افزایش می دهد.
نوابی اضافه کرد: درصورت خرید شیرمحلی چند دقیقه درنقطه جوش قرار گیرد و درصورت تماس با دام به خصوص در روستاها از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده شود.
وی ادامه داد: آمارحیوان گزیدگی امسال افزایش یافته وازابتدای سال جاری تاکنون 207 نفر دچار حیوان گزیدگی شده اند درحالی که سال گذشته درمجموع یکهزار و 56 نفردچارگزش شدند.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهارداشت: به همه شهروندان توصیه می شود درصورت حضور درطبیعت از تماس با سگ ها خودداری شود و در صورت گزش، محل زخم با آب و صابون شستشو شده و سریع به بیمارستان مراجعه کنند.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.