به گزارش ایرنا، حسن خیرخواه روز شنبه در نخستین مجمع سلامت شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهرستان و خیرین بخش سلامت در اردوگاه مصطفی خمینی برگزار شد اظهار داشت: هدف از تشکیل مجمع سلامت به منظور هدفمند کردن خدماتی است که در راستای ارتقا سلامت ارائه میشود و بیشتر بحث جذب کمک های خیرین در مجموعه شهری و شهرستانی است.
وی با بیان اینکه بحث سلامت باید از خود افراد شروع شود، افزود: در حال حاضر اولویت های این نهاد تعمیر تجهیزات شبکه های درمانی و ساختمان های قدیمی است که نیاز به تعمیرات اساسی و نوسازی دارد و مجموعه های شهری و روستایی باید در این خصوص کمک کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه مراکز بهداشتی و خانه های بهداشتی توسط خیرین ایجاد شده است اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان 5 مرکز درمانی، 26 خانه بهداشت، 3 پایگاه غیر ضمیمه و 5 پایگاه ضمیمه، 8 پایگاه اورژانس و 13 آمبولانس و 2 بیمارستان سوم شعبان و حضرت فاطمه زهرا وجود دارد.

**ایجاد کانون های سلامت در محلات با هدف پیشگیری و کاهش هزینه های درمان
محمود خدا دوست، معاون اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این همایش با بیان اینکه همه باید در سلامت جامعه نقش آفرین باشند، بیان کرد: نباید تنها به برگزاری مجمع سلامت اکتفا کرد، بلکه گام بعدی ایجاد کانون سلامت در هر محله است تا به سمت پیشگیری رفته و هزینه های درمان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه 75 درصد از مولفه های اجتماعی در سلامت تاثیر گذار است، گفت: شایعترین علت مرگ و میر در دنیا بیماریهای غیر واگیر هستند که در دهه اخیر مؤثرترین راه مداخله برای کاهش و درمان آن، اصلاح سبک زندگی بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه ما بر اجتماعی بودن مبحث سلامت واقف هستیم، اظهار داشت: دو نعمت سلامت و امنیت بسیار حائز اهمیت است که خوشبختانه بحث سلامت در اولویت دولت تدبیر و امید قرار دارد.
مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این مراسم با تاکید بر حفظ همدلی و همراهی در بین مسئولان، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ویژه ما در شهرستان تدوین برنامه جامع سلامت با توجه به ظرفیت های منطقه است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقش مردم در حمایت از بخش سلامت حائز اهمیت است، عنوان کرد: برای تامین زیرساخت های بخش بهداشت و سلامت نیازمند بودجه و هزینه هستیم و در اداره یک بیمارستان و درمانگاه علاوه بر موضوعات تخصصی بحث هزینه نیز مطرح است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود آب و برق را تجربه می کنیم تصریح کرد: منظور از مراقب این است که در زمان مناسب با کمترین هزینه به موقع عمل کنیم.
صفری با تاکید بر اینکه استفاده از بهترین امکانات حق مردم است، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و در نظر گرفتن واقعیت ها به کمک خیرین و افرادی که تمکن مالی خوبی دارند، می توانیم گام های موثری برداریم.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از 14 نفر از فعالان مجمع سلامت تقدیر به عمل آمد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.