دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خیران سلامت یکی از بازوهای مهم و تاثیرگذار حوزه سلامت در استان هستند که اقدام ها و فعالیت های اثرگذاری در این بخش انجام داده اند.
وی در ادامه گفت: در بحران زلزله سال گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک هزار و 80 میلیارد ریال تفاهم نامه با خیران کشور منعقد کرد.
وی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد 2 بیمارستان، 48 خانه بهداشت، هشت مرکز جامع سلامت، 2 پایگاه فوریت های پزشکی، 2 کلینیک دندانپزشکی و 2 پانسیون پزشکان ساخته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: سلامت و امنیت 2 نعمت بزرگ الهی است و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور اگر تمام امور بهداشتی و درمانی خود را به خوبی انجام دهد تنها قادر خواهد 25 درصد آن را تامین کند و مابقی به مردم و دیگر سازمان ها بر می گردد.
مرادی با اشاره به حضور گسترده چند سال اخیر خیران نیکوکار در حوزه سلامت گفت: حضور فعال افراد نیکوکار در امر سلامت به دلیل وجود منابع محدود دانشگاه بسیار مهم است زیرا دانشگاه خود به تنهایی قادر به تامین و ارتقا سلامت جامعه نیست.
وی به امر اجتماعی شدن سلامت نیز اشاره کرد و گفت: مردم با حفظ شئونات بهداشتی مثل تغذیه مناسب، خود مراقبتی، رعایت بهداشت فردی و محیط می توانند به بهداشت و درمان جامعه کمک کنند و در کنار مسئولان به این امر مهم بپردازند.
دومین دوره فعالیت مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه خرداد امسال به پایان رسید و انتخابات برای انتخاب اعضای دوره سوم برگزار شد.
در این انتخابات پس از رای گیری، فرحناز رضوان مدنی، دکتر بابک ایزدی، دکتر فیض اله منصوری، دکتر نسرین امیری فرد، محمد صادق معصومی لاری، جهانبخش شکری و دکتر علی معینی با کسب بالاترین آرا به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.
همچنین امیر قنبری و دکتر مولاداد حسینی نیز به عنوان بازرسان این مجمع معرفی شدند.
حسین بیگلری و عبدالحسین زهتابان نیز به عنوان اعضای علی البدل و دکتر معراج محرابی موقر نیز به عنوان بازرس علی البدل این مجمع شناخته شدند.
این افراد برای یک دوره چهار ساله به عنوان اعضای هیات مدیره مجمع خیران سلامت استان انتخاب شدند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 2 هزار و 600 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
خدمات سلامت به مردم استان کرمانشاه اکنون از طریق 23 بیمارستان دولتی و خصوصی و 14 شبکه بهداشت و درمان ارائه می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.