به گزارش ایرنا سامرند مرزنگ روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه بهداشت مهاباد ساخت 6 خانه بهداشت در روستاهای قم قلعه، قره بلاغ، کلیجه، وتمیش، کله کاوی و ترشکان با اعتبار هفت میلیارد ریال آغاز شده که با پیشرفت حدود 60 درصدی تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های عمرانی بخش بهداشت در جهت تکمیل طرح تحول سلامت است، افزود: مرکز جامع سلامت فرهنگیان با 13 میلیارد ریال هزینه و با مساحت یکهزار متر مربع و تجهیزات و ملزومات جدید در سال گذشته راه اندازی شد.
مرزنگ در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق محروم و کم برخوردار نیز اظهار کرد: ساخت مرکز محسن شافعی در منطقه محروم این شهرستان با اعتبار 15 میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده که اکنون به پیشرفت 80 درصدی رسیده است و تلاش می شود در نیمه اول امسال راه اندازی شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد همچنین با اشاره به آماده شدن 2 پایگاه کشاورز و فرهنگیان با پنج میلیارد ریال هزینه، گفت: متاسفانه بدلیل نبود امکانات خدماتی همچون آب، برق و گاز این 2 پایگاه به بهره برداری نرسیده است.
مرزنگ همچنین با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان مهاباد احساس می شود، اظهار کرد: در سال گذشته 6 نفر کارمند فنی در بخش مامای خانواده استخدام شدند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سیب از طرف سازمان بهداشت و درمان، بیان کرد: در این نرم افزار کلیه مشخصات بیمار و خانواده آن ثبت شده و همه آنان دارای پرونده الکترونیکی هستند و بصورت محرمانه از اطلاعات محافظت می شود.
مرزنگ گفت: تاکنون بیش از 225 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در این سامانه سرشماری و اطلاعات آنان ثبت شده است.
رئیس بهداشت و درمان شهرستان مهاباد همچنین با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه درمان و بیمارستان افزود: مهمترین طرح های درمانی مهاباد شامل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز تشخیص ثبت سرطان است.
به گفته وی بیشتر تجهیزات پزشکی این مراکز تهیه شده است و تا 2 ماه آینده می توانند با راه اندازی دستگاه های اصلی آغاز بکار کنند.
وی با اشاره به پایان مرحله اول ساخت اورژانس بیمارستان، گفت: این طرح با یکهزار و 850 متر مربع زیربنا و 15 میلیارد ریال اعتبار در 2 مرحله تا سه ماه آینده بطور کامل به بهره برداری می رسد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کمک یک میلیارد ریالی خیران این شهرستان به حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در سال گذشته تجهیزات مناسبی از جمله دستگاه ماموگرافی، سی تی اسکن، 2 دستگاه سونوگرافی و 12 تخت ویژه بیمار با هزینه 100 میلیارد ریالی و توسط خیران خریداری شد.
وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تختخوابی مهاباد، اظهار کرد: اعتبار احداث آن در ردیف بودجه امسال پیش بینی شده است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع و دارای یک بیمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از 200 مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.