به گزارش ایرنا، ستار صفری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته سلامت شهرستان طارم افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت از موفق ترین برنامه های دولت تدبیر و امید است که از دولت یازدهم شروع شده و هم اکنون نیز علیرغم تمامی مشکلات و کمبود منابع اعتباری خدمات بی نظیری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه می دهد
صفری ضمن اشاره به آثار مثبت این طرح و رضایتمندی کامل مردم جامعه از اجرای آن اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از بیماران خاص بدلیل تحریم ها با مشکلات زیادی مواجه بودند، نابسامانی اقتصادی نیز موجب افزایش سرسام آور هزینه های دارویی و درمانی آنان بود، با اجرای طرح تحول نظام سلامت آرامشی بر وضعیت بیماران حاکم شد و دیگر خانواده آنان مجبور نبودند که هم درد بیماری را تحمل کنند و هم رنج نداری تامین هزینه دارویی آنان را به دوش بکشند.
معاون فرماندار شهرستان طارم شعار هفته سلامت در سال 97 را شعاری کلی و جامعه نگر برشمرد و تصریح کرد: قبل از اینکه شعار 'پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا' برای امسال ابلاغ شود، به نوعی دولت در سال 94 با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، بهداشت و درمان را برای همگان و در همه جا به صورت رایگان به ارمغان آورده است.
این مسئول تعداد استفاده کنندگان از این طرح از طریق بیمه سلامت در کشور را 11 میلیون نفر برشمرد و ادامه داد: در این طرح پرداختی بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی به زیر 6 درصد کاهش پیدا کرده است و می توان اذعان نمود که حتی در دورترین نقاط کشور با استقرار خانه های بهداشت افراد روستاهای دور دست هم از این طرح بهره مند شده اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم نیز در این جلسه به تشریح برنامه های هفته سلامت و عملکرد این اداره در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت و بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در شهرستان طارم نیز شاهد تحول و کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان بوده ایم.
فرامرز اسکندری با بیان اینکه خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان طارم کاملاً قابل لمس است، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در تمامی خانه بهداشت های روستایی تمامی گروههای سنی خدمات دریافت می کنند، این در حالی است که قبل از اجرای این طرح بیشتر خدمات ارائه شده در مورد مادران باردار و کودکان بود.
اسکندری با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت در سال 94 خاطرنشان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه سیب تا کنون، یک میلیون و 400 مورد خدمات در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان طارم ارائه شده که این نشان از موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم افزود: با اجرای این طرح برای هر هفت هزار نفر 1 نفر کارشناس مامائی و برای هرچهار هزار نفر یک نفر پزشک خانواده در شهرستان طارم مستقر شده است.
اسکندری توسعه زیرساختهای حوزه بهداشت و درمان را از دیگر برکات اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان طارم برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح در شهرستان طارم دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با اعتبار 20 میلیارد ریال برای روستای انذر با جمعیت تحت پوشش چهار هزار و 559 نفر و روستای دستجرده با جمعیت چهار هزار و 163 نفر اجرا و به بهره برداری رسید.
اجرا و بهره برداری از 9 باب خانه بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان طارم بود که اسکندری به آنها اشاره و اضافه کرد: در دولت دوازدهم نیز تعداد 18 باب خانه بهداشت و 3 مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان طارم تصویب شده که مراحل اجرای آن در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان در 100 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع است.
42 باب خانه بهداشت ، 8مرکز خدمات جامع سلامت و یک بیمارستان 32 تخت خوابه در شهرستان طارم در حوزه بهداشت و درمان به مردم خدمات ارائه می دهند.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.