به گزارش ایرنا محمدکاظم قائمی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های حوزه سلامت شهرستان قاینات افزود: هدف ما استقلال دانشکده پرستاری قاین است و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی که طی چند ماه آینده صورت می گیرد این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: ساختمان نمازخانه، استادسرا و تشکل های دانشجویی و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پرستاری و مامایی قاین امروز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی مرکز خیرساز MRI هم آغاز شد.
وی بیان کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بازدید از کلینیک تخصصی خاتم الانبیاء (ص) قاین هم گفت: با توجه به این که این مرکز آماده بهره برداری است در روزهای آتی تجهیزات ساختمانی درمانگاه فعلی به این درمانگاه منتقل شده و مورد استفاده مردم قرار می گیرد و در سفر وزیر بهداشت نیز رسمی افتتاح خواهد شد.
وی هزینه ساخت این درمانگاه را 20 میلیارد ریال و از محل طرح تحول سلامت اعلام کرد و افزود: در استان خراسان جنوبی سه کلینیک تخصصی در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهدای قاین و شهید چمران فردوس با طرح وزارت بهداشت ساخته و اعتبارات آن هم از سوی وزارتخانه تامین شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: سه مرکز تخصصی غربالگری در شهرستان های بیرجند، قاین و طبس ساخته شده است.
محمد دهقانی افزود: هزینه ساخت مرکز غربالگری قاین حدود 11 میلیارد ریال بوده و وزارت بهداشت متعهد شده است که تجهیزات این مرکز تخصصی را تأمین کند.
وی اظهار کرد: غربالگری بیماری های خاص از جمله سرطان پستان و دستگاه گوارش در این مراکز غربالگری انجام می شود و با دریافت چهار دستگاه اصلی این مرکز آماده بهره برداری خواهد بود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در نشست هیات رئیسه این دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین گفت: 520 دانشجو در 6 رشته کارشناسی و 2 رشته کاردانی مجتمع آموزش عالی سلامت و دانشکده پرستاری و مامایی قاین تحصیل می کنند.
فرشید عابدی افزود: دانشکده پرستاری و مامایی قاین بین دانشکده های اقماری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رتبه اول را کسب کرده و با توجه به شاخص های علمی موجود در پی استقلال آن و تشکیل دانشکده علوم پزشکی در شهرستان قاینات هستیم.
وی با اشاره به جذب 30 درصد دانشجویان در رشته های تخصصی از بین افراد بومی استان گفت: قبولی دانشجویان بومی در رشته های تخصصی باعث برگشت سرمایه های علمی به استان شده و می توان از تخصص آنها بهره گرفت.
وی تصریح کرد: خیرین باید در حوزه آموزش عالی و سلامت اقدام کنند چون دانشجویان هستند که پس از فراغت از تحصیل به حوزه سلامت ورود کرده و در خدمت بخش بهداشت و درمان منطقه خواهند بود.
فرماندار قاینات هم با اشاره به خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان گفت: نهضت فراگیر و بزرگی در بهداشت و درمان شهرستان انجام گرفته و این جزو افتخارات دولت تدبیر و امید است.
بهمن کهن ترابی افزود: دولت تدبیر و امید علیرغم تمامی مشکلات توانست در جهت عملیاتی کردن عدالت اجتماعی بخصوص در بخش بهداشت و درمان گام بردارد.
وی با اعلام آمادگی دستگاه های اجرایی برای کمک به اتمام ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی قاین گفت: با انجام زیرساخت ها و استقلال دانشکده پرستاری خواهیم توانست کادر درمانی ثابت و پایداری در شهرستان داشته باشیم.
کهن ترابی خواستار تسریع در ساخت بیمارستان دوم قاین و پرداخت مطالبات پزشکان متخصص شد.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.