به گزارش ایرنا سیدمهدی طلائی مقدم روز دوشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در محور دیهوک - فردوس در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در حد توان بیمارستان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان طبس بوده، انجام دادند اما واقعیت امکانات و تجهیزات نه تنها در شأن مردم طبس بلکه در شأن مردم استان و کشور نیست.
وی گفت: راه های مواصلاتی مرکز کشور از شهرستان طبس می گذرد و این شهرستان در چهارراه مواصلاتی قرار دارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیمارستان طبس فقط برای این شهرستان نیست وقتی 6 میلیون مسافر و گردشگر در سال در طبس داریم باید جمعیت را 6میلیونی ببینیم.
وی گفت: یک ماه است که دستگاه سی تی اسکن بیمارستان طبس سوخته است و مصدومی که به سی تی اسکن نیاز دارد باید چه کاری انجام دهد.
طلائی مقدم اظهار کرد: خواهشی که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داریم این است که این موضوعات را به جد پیگیری کنند و در تماسی که امروز با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتم قول دادند موضوعات طبس را پیگیری کنند تا شاهد این باشیم پلی کلینیک طبس آغاز شود، مجوز بیمارستان 200 تخت خوابی را به ما بدهند ما خودمان ساخت آن را شروع می کنیم.
وی گفت: امیدواریم دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن که قول آن را داده اند زودتر به شهرستان طبس منتقل شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس نیز گفت: با توجه به این که تعدادی از مصدومان به سر آنها ضربه وارد شده نیاز به سی تی اسکن است تا وضعیت سلامتی آنها مشخص شود.
وحیدرضا گازرانی افزود: پیگیری های مجدانه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده تا هرچه سریع تر دستگاه سی تی اسکن در طبس نصب شود.
وی تصریح کرد: بیمارانی که نیاز به سی تی اسکن دارند با بالگرد به مرکز استان منتقل می شوند.
بر اثر واژگونی اتوبوس که بامداد امروز از گچساران در کهگیلویه و بویراحمد راهی مشهد و حامل مسافران زن بود، 9 نفر جان باختند و 36 نفر مصدوم شدند.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
خبرنگار: سجاد نجفی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.