مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در مراسم افتتاح طرحهای بخش کشاورزی گفت: استخر ذخیره آب با ظرفیت 17 هزار و 500 مترمکعب برای آبیاری 22 هکتار باغ انار و انگور به صورت قطره‌ای بهره‌برداری شد.
سید ابوالقاسم موسوی با بیان افزود: این طرح پروژه باغهای انار و انگور موقوفه مرحوم فتحی در جوار آستان امامزاده سید مرتضی(ع) با چهار هزار و 200 متر لوله انتقال و 94 هزار قطره چکان دو میلیارد و 535 میلیون ریال هزینه داشت.
وی گفت: طرح پرورش قارچ دکمه‌ای نیز با هزینه دو میلیارد ریال و تولید سالانه 100 تن قارچ در چارچوب توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی بهره برداری شد. این پروژه در سه سالن 120 متری به‌ صورت مکانیزه اجرا شده است.
همچنین سه واحد آزمایشگاه آموزشی در زمینه‌های بیوشیمی، ایمیونولوژی، سرولوژی، باکتریشناسی، انگلشناسی، قارچشناسی، پاتولوژی، هماتولوژی و بانک خون در دانشکده پرستاری کاشمر با دو میلیارد ریال هزینه، واحد آندوسکوپی بیمارستان شهید مدرس کاشمر با یک میلیارد ریال هزینه و ساختمان شماره دو مرکز بهداشتی روستای رزق‌آباد بخش مرکزی با 90 مترمربع زیربنا و 900 میلیون ریال هزینه در کاشمر به بهره‌برداری رسیدند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: آزمایشگاههای آموزشی برای دانشجویان رشته پرستاری راه اندازی شدند. 300 میلیون ریال صرف بهسازی و راه ‌اندازی و نیز دو میلیارد ریال جهت تجهیزات آزمایشگاهی تصرف وی بخش آندوسکوپی بیمارستان شهید آیت‌الله مدرس نیز با هزینه یک میلیارد ریال راه اندازی شد
امروز همچنین روکش آسفالت جاده کاشمر به فیض‌آباد به طول 13 کیلومتر و عرض 6 متر با 9 میلیارد و 100 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **اتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.