به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در جمع اعضای منتخب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در سالن اجتماعات مصلی در رشت با بیان اینکه امروز علم و ایمان در کشور موج می زند، افزود : هدف انقلاب اسلامی تربیت نیروهای سالم، قدرتمند، توانمند و آگاه به دنیای پیرامون خود است.

وی خطاب به دانش آموزان منتخب عضو اتحادیه انجمن های اسلامی در این مراسم اظهار داشت : شما دانش آموزان نقش آفرینان تاریخ ایران و جهان خواهید بود از این رو نباید خودتان را دست کم بگیرید.  

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد : شما دانش آموزان ما دارای ویژگی هایی همچون شور و شعور، تعالی معنوی و دنبال حماسه های انسان ساز هستید، به خودتان ببالید و  تلاش کنید.

وی دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و  اضافه کرد: آینده به مدیرانی با چند ویژگی نیازمند است اینکه دلداده این کشور باشند،  نه دلداده و فقیر و گدای خارجی ها و باید مدیرانی با توانمندی بالا، تخصص و تعهد تربیت کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آینده نیازمند کسانی است که مدیریت سیاسی و اجتماعی را بفهمند و درک جامعی از آن داشته باشند، اظهار داشت: باید افرادی تربیت کنیم که دلداده راه خدا و ولایت باشند و جاه طلب و قدرت طلب نباشند.

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: با فراز و فرود هایی که انقلاب اسلامی در ٤٠ سال گذشته داشته همواره شاهد نفوذی های دشمن در جاهای مختلف بوده است و همچنان هم تلاش دشمن آن است تا این نفوذی های خود را افزایش دهد و باید همه هوشیار باشیم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت تکریم و تشویق دانش آموزان اظهار داشت: تکریم و تشویق دانش آموزان می تواند در حرکت رو به جلوی آنها در نظام اسلامی موثر باشد.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: همه مردم این مرز و بوم دلداده سردار شهید قاسمی بودند، ملت های آزادی و مقاوم از نام او معنویت، اخلاق و حمایت از مستضعفان را آموختند، همه اینها ، خروجی انقلاب است.

استان گیلان دارای حدود ٤٠٠ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.