حسن بلخاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، انجمنی با حدود یک قرن قدمت است که با هدف حفظ و احیای آثار ملی و پاسداشت مفاخر فعالیت می کند و در همین راستا مجمع یادشده با رایزنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: بناست در این مجمع، به سبب پاسداشت مفاخر و شأن آنان، علاوه بر تبادل افکار و بهره گیری از دانش این بزرگان، تسهیلاتی به آنان اختصاص یابد.
به گفته بلخاری، بعد از انقلاب اسلامی 172 بزرگداشت برای مفاخر کشور در حوزه های مختلف برگزار شده و آثار آنان تجدید چاپ یا برخی از آنها برای نخستین بار به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری سالیانه 12 بزرگداشت توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و نیز انتشار بیش از 40 اثر مفاخر، مفاخر را به سبب آگاهی بخشی و فروزندگی علم و دانش بنا به ذات خویش یک معلم توصیف کرد.
وی افزود: گرانمایگی مقام مفاخر باید به نحوی شایسته در جای جای سرزمینمان پاس داشته شود.
رئیس انجمن آقار و مفاخر فرهنگی امروز (چهارشنبه) بمنظور شرکت در آئین نکوداشت هوشنگ عباسی از مفاخر استان گیلان که به همت مجمع اسلامی فرهنگیان ، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، حضور یافت.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.