به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری و شورای اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت اظهار داشت: در زمان حاضر، در پرداخت به موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان در سال جاری به روز هستیم.

وی با بیان این که ۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات سال گذشته طرف های قرارداد با بیمه سلامت گیلان شامل یکی دو ماه باقی مانده ، افزود: ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به بخش های خصوصی و ۵۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به مراکز دولتی است که سازمان بیمه سلامت پی گیر پرداخت این معوقات است که به محض تامین اعتبار به طرف های قرارداد طلبکار بیمه سلامت استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار، این اداره کل با یک هزار و ۷۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره قرارداد دارد.

وی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران با تشریح ارائه خدمات به بیماران خاص تصریح کرد: در هشت ماه گذشته (اول فرودین تا پایان آبان ماه)، ۲۴ میلیارد تومان برای بیماران خاص استان گیلان در بخش های بستری و سرپایی هزینه شده است.

اکبری با بیان این که در زمان حاضر، دو هزار و ۸۲۱ بیمار خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار دارند، تصریح کرد: تمامی خدمات بستری ، دارویی و سرپایی بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان رایگان است.

وی الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای را از برنامه ها و اولویت های بیمه سلامت عنوان و خاطر نشان کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از این برنامه هاست که در بیمارستان های دولتی انجام می شود، در اجرای این برنامه بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی از خدمات لازم شامل ویزیت، دارو و غیره بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت با بیان این که نسخه نویسی الکترونیک در برخی از مطب ها در حال اجراست، اظهار کرد: در زمان حاضر در اجرای نسخه نویسی الکترونیک، پزشکان در ۳۰ درصد مطب ها برای اجرای این برنامه اعلام آمادگی کردند که بایستی تا پایان (سال ۹۹)،  ۱۰۰ درصد مطب ها انجام شود.

وی درباره ارائه دفترچه بیمه سلامت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در گیلان نیز بیان داشت: با توجه به این که ارائه خدمات درمانی، بستری و سرپایی در مراکز دولتی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با دفترچه بیمه سلامت امکان پذیر است، تاکنون ۱۹ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان دفترچه را دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در خاتمه این نشست خبری اظهار داشت: باید به سمتی برویم که تفکر مبتنی بر بستری محور تغییر کرده و به سمت پیشگیری، مراقبت های بهداشتی و درمان  پیش برویم.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۴ نفر در استان گیلان تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، روستایی، سایر اقشار و ایرانیان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.