سعید فرجی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار همدان اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت در قالب صندوق اقشار استفاده کردند که پیش بینی می شود مددجویان زیر پوشش بیمه سلامت افزایش یابد.

وی بیان کرد: یک میلیون تن از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این آمار ۵۷ درصد جمعیت یک میلیون ۷۳۸ هزار نفری این استان را شامل می شود. 

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: بیمه سلامت در پنج صندوق خدمات ارایه می دهد؛ همچنین تمامی افرادی که در روستا متولد می شوند بی درنگ زیر پوشش بیمه صندوق روستایی قرار می گیرند. 

فرجی با بیان اینکه ۱۲۶ هزار تن از شهروندان زیر پوشش صندوق کارکنان دولت هستند اضافه کرد: بیمه خویش فرمایان یا ایرانیان با دریافت ۱۵ تا ۵۰ درصد حق بیمه به شهروندان خدمات ارائه می کرد که با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر نام آن به بیمه سلامت همگانی شمار بیمه شدگان نیز به ۲۹۳ هزار نفر رسیدند.

وی بیان کرد: شمار بیمه شدگان تا سال ۹۵ افزایشی بود و در مجموع یک میلیون ۱۶۰ هزار تن از اهالی این استان زیر پوشش بیمه سلامت گرفته بودند که مجلس رفع همپوشانی بیمه ها را تصویب کرد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: با رفع همپوشانی و برخورداری هر فرد تنها از یک بیمه، شمار بیمه شدگان سلامت همگانی از ۲۷۰ هزار تن به ۱۷۰ هزار تن رسیده و ۱۰۰ هزار بیمه شده از زیرمجموعه بیمه سلامت کاهش یافت.

فرجی هزینه درمان بیمه شدگان را از سال ۹۲ تا ۹۶ افزایشی دانست و گفت: هزینه بیمه سلامت در سال ۹۳ با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲۱۱ میلیارد تومان و در سال های بعد نیز به ترتیب به ۳۱۰، ۳۹۰ و در سال ۹۶ به ۴۰۴ میلیارد تومان رسید. 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی و به منظور مدیریت هزینه ها از ابتدای سال ۹۶ از دریافت خدمات غیر ضروری توسط بیمه شدگان جلوگیری شد و در این راستا به الکترونیکی کردن کارها توجه شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی در جهت حذف تدریجی دفترچه ها یک تا دو سال طول می کشد یادآوری کرد: سال ۹۵ حدود پنج میلیون ۳۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفت که اگر برای تشکیل پرونده برای هر نفر چهار برگ کاغذ سایز A۴ در نظر بگیریم میزان قابل توجهی کاغذ اسراف شده است.

فرجی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را در کاهش مصرف کاغذ موثر دانست و افزود: اجرای طرح ارجاع الکترونیکی بیماران به علت کاغذی بودن آن، محقق نشد چرا که لازمه اجرای این طرح الکترونیکی شدن سیستم ارجاع است.

وی درباره رسیدگی به پرونده ها به صورت الکترونیکی گفت: افراد با مراجعه به بیمارستان و ارائه کد ملی، از خدمات مورد نیاز بهره مند می شدند و پس از استحقاق سنجی، خدمات به صورت الکترونیکی ثبت و ارایه می شد.  
 
سوم تا نهم آبان به نام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.