مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: پزشکان با نسخه‌نویسی الکترونیکی مطالبات به موقع دریافت می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خدیجه ابراهیم‌خانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تا به امروز، 3760 نفر از مددجویان کمیته ‌امداد، دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند و با توجه به هم‌پوشانی که در خصوص جامعه تحت پوشش بیمه سلامت با تامین‌اجتماعی و نیروهای مسلح شکل گرفته، اسامی مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت احصا شده است تا افراد برخوردار از دو دفترچه درمانی، از پوشش هر نوع بیمه‌ای به جز بیمه سلامت خارج شوند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که بیمه سلامت بیشترین هم‌پوشانی را با بیمه تامین‌اجتماعی در شهرستان ابهر دارد، ادامه داد: از 540 هزار نفر بیمه شده سلامت در استان زنجان، ماهانه به طور متوسط 238 نفر به مراکز درمانی شهری و روستایی مراجعه می‌کنند و از خدمات درمانی برخوردار می‌شوند. هزینه درمان هر بیمه شده طی پارسال نیز 3 میلیون و 67 هزار ریال برآورد شده است.

 

وی با اشاره به این‌که هزینه‌ها در خصوص بیماران خاص بالاتر از افراد عادی است، افزود: 736 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که برای هر کدام به طور متوسط سالانه 170 میلیون و 608 هزار ریال هزینه می‌شود؛ در واقع این افراد به طور میانگین ماهانه بیش از 1.5 میلیون تومان خدمات درمانی دریافت می‌کنند و این میزان در سال 96 با توجه به پایین‌تر بودن قیمت دارو و تعرفه‌ها ماهانه یک میلیون تومان بود.

 

ابراهیم‌خانی با تاکید بر این‌که رسالت اصلی بیمه سلامت، حفظ سلامت جامعه و اقشار آسیب‌پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه بیمه سلامت با حدود 90 درصد از مراکز درمانی طرف قرارداد است و در رتبه‌بندی مراکز خصوصی اعم از داروخانه‌ها، پزشکان و مطب‌ها، بالای 98 درصد از مراکز در رده رتبه A یا  عالی قرار گرفتند؛ چراکه مشکلی در نسخ نبود و قوانین بیمه سلامت را رعایت کرده بودند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یادآور شد: خوشبختانه در این رتبه‌بندی، تعداد مراکزی که در رده B قرار  گرفتند نسبت به سال 96 کمتر شده بود. همچنین 6 مطب و یک داروخانه در رتبه C قرار  گرفتند. این نشان می‌دهد که از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

 

وی با بیان این‌که پارسال با پیشبرد پروژه‌های الکترونیکی، توانستیم در بخش خصوصی، نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم، افزود: پزشکانی که در مراکز خصوصی از این طرح استفاده می‌کنند، مطالبات خود را به موقع دریافت می‌کنند. در حال حاضر نیز مطالبات مطب‌ها و داروخانه‌ها تا پایان خردادماه پرداخت شده است و مابقی مطب‌هایی که برای نسخه‌نویسی از روش سنتی استفاده کرده‌اند، مطالبات فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال خود را دریافت کرده‌اند.

 

ابراهیم‌خانی با بیان این‌که مراکز دولتی و دانشگاهی نیز 70 درصد از مطالبات اردیبهشت‌ماه خود را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مطالبات بخش خصوصی و بیمارستان‌ها نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است؛ در واقع پارسال مطالبات 4 ماه به بخش خصوصی باقی مانده بود و تاکنون 2 ماه از این مطالبات تسویه شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.