رضا ممتحن روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان سمنان در سالن این اداره کل، افزود: بیمه سلامت بخش قابل توجهی از بدهی خود به موسسه های درمانی و تشخیصی استان را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد بدهی دانشگاه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تا پایان آذر ۹۷ و بدهی پزشکان تا پایان آبان ۹۷ پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: بدهی مربوط به داروخانه های طرف قرارداد با بیمه سلامت تا پایان آذر ۹۷ و بدهی مربوط به درمانگاه‌ها تا آبان ۹۷ پرداخت شده است.

ممتحن خاطرنشان کرد: بدهی مربوط به پاراکلینک‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تا بهمن ۹۷ تسویه شده و بدهی مربوط به سطح یک روستایی مربوط به سال ۹۷ نیز به طور کامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیمه سلامت در پرداخت بدهی خود به موسسه های درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت بدهی خود مربوط به سال ۹۸ را تا پایان اردیبهشت دریافت کرده اند.

ممتحن با بیان اینکه بدهی مربوط به آزمایشگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان سمنان مربوط به امسال تا پایان اردیبهشت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۷۰ درصد بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌ها و داروخانه‌ها مربوط به سال ۹۸ تا پایان خرداد پرداخت شد.

وی اظهار داشت:  ۷۰ درصد بدهی سطح یک روستایی مربوط به بیمه سلامت در سال ۹۸، تا پایان خرداد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: داروخانه‌ها نسخه‌های مربوط به تیر امسال را در ۱۵ مرداد تحویل می‌دهند و بعد از بررسی نسخه‌های ارسال شده به اداره های بیمه سلامت در شهرستان‌های استان سمنان ۱۵ شهریور به بعد آماده پرداخت می شود.

حذف گام به گام دفترچه بیمه سلامت در استان سمنان
ممتحن خاطرنشان کرد: خذف دفترچه بیمه در مراکز درمانی نقشی مهم در صرفه جویی کاغذ و کمک کننده مدیریت منابع مالی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به گرانی کاغذ، ادامه داد: دفترچه بیمه در مرکز درمانی گرمسار برای بخش سرپایی خذف شده و نسخه به صورت الکترونیکی صادر ‌می‌شود.

ممتحن یادآور شد: پیش‌بینی ‌می شود تا پایان امسال در موسسه های طرف قرارداد با بیمه سلامت در شهرستان‌های گرمسار و دامغان، دفترچه درمانی ۱۰۰ درصد در بخش سرپایی حذف شود.

وی افزود: خرداد امسال سه  پزشک در شهرستان گرمسار در قسمت سرپایی ۱۰۰ درصد نسخه‌های خود را به صورت الکترونیک در بستر نرم افزار نوشتند که از مزایای این روش کم شدن احتمال اشتباه در نسخه‌خوانی و کاهش روند اداری است.

به گفته ممتحن، با حذف دفترچه درمانی، نسخه به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت و ضبط می‌شود و داروخانه با دریافت یک کد از سوی بیمار به صورت برخط دارو را پس از محاسبه ریالی و نسخه خوانی به شهروندان ارایه میدهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: در سراسر کشور ۳۰ درصد دفترچه‌های درمانی باید الکترونیکی شود و در استان الکترونیکی شدن نسخه های بخش بستری از ابتدای شهریور آغاز می شود و از ابتدای مهر  ۱۰۰ درصد نسخه های بخش بستری الکترونیکی می‌شود و از دی  ۹۸ نیز در کل بیمارستان‌های دولتی مربوط به دانشگاه‌های استان سمنان دفترچه درمانی کاغذی حذف خواهد شد.

از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان بیش از ۲۱۰ هزار نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می کنند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.