مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در سطح استان 20 هزار بیمار مزمن داریم که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و داروی رایگان دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، میثم حجتی پور در نشستی خبری که امروز(23 تیر) به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: از سال گذشته بیمارستان های خصوصی کرمانشاه به  دلیل مطالباتی که از بیمه تامین اجتماعی داشتند، به لغو قراردادهایشان با این سازمان بیمه گر اقدام کردند، لذا از مدت ها پیش پیگیری هایی را برای از سرگیری این قراردادها و رفع مشکلات بیماران تحت پوشش آغاز کردیم.

وی بابیان اینکه منابع مالی لازم برای پرداخت این مطالبات تامین شده، اعلام کرد: طی روزهای آینده با پرداخت مطالبات این بیمارستان ها، دوباره با آنها قرارداد خواهیم بست تا به بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه خدمات دهند.

وی تصریح کرد: مطالبات داروخانه های طرف قرارداد را نیز به روز پرداخت می کنیم، بگونه ای که نسبت به سایر بیمه ها در پرداخت این مطالبات جلوتر هستیم.

 پیگیر توسعه مراکز درمانی در شهرستان ها هستیم

وی همچنین بابیان اینکه  تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش خود دو بیمارستان و دو مرکز شبانه روزی در کرمانشاه دارد، عنوان کرد: اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهر کرمانشاه متمرکز شده، یکی از ایراداتی است که ما هم به آن اذعان داریم، لذا درتلاشیم تا مراکز درمانی این سازمان  را در سطح شهرستان ها توسعه دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز درمانی بیستون، اسلام آبادغرب و سنقر در سنوات گذشته، افزود: طی هفته آینده مراکز درمانی جوانرود و پاوه را با مجموع اعتبار حدود چهار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

اورژانس بیمارستان شهدا توسعه می یابد

وی از برنامه ریزی برای توسعه مرکز اورژانس بیمارستان شهدا شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: باتوجه به فضای محدودی که اورژانس این بیمارستان دارد و حجم بالای مراجعین به آن، با پیگیری هایی که داشتیم مقرر شد تا برنامه توسعه این اورژانس به عنوان یکی از شش پروژه عمرانی تامین اجتماعی کشور در سالجاری در دستورکار قرار گیرد.

وی همچنین بابیان اینکه از هرسه تولدی که در کرمانشاه رخ می دهد یک تولد مربوط به بیمارستان حضرت معصومه(س) است، گفت: این بیمارستان از نظر ارائه خدمات یکی از بهترین بیمارستانهای استان است و بزودی نیز مرکز تصویربرداری تمام دیجیتال آن را با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان راه اندازی خواهیم کرد.

36 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی بابیان اینکه درحال حاضر 36 درصد از جمعیت استان یعنی 750 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، عنون کرد: هرچند سال گذشته در یک مقطع کوتاه به واسطه جهش قیمت ها با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه شدیم، اما با دقت سازمان و پیگیری هایی که در استان داشتیم اجازه ندادیم بیمه شده های ما بویژه در حوزه بستری مشکل چندانی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی که برای امسال انجام داده ایم، منابع خوبی در بحث تهیه دارو و تامین تجهیزات اختصاص یافته که اگر دچار نوسانات قیمت ها نشویم، مشکلی در پیش نخواهیم داشت.

وی در ادامه بابیان اینکه ارائه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تنها  برای بیمه شدگان این سازمان نیست، اعلام کرد: هرچند اولویت اول ارائه خدمات این مراکز بیمه شدگان خود سازمان هستند، اما اگر ظرفیت خالی داشته باشیم، خصوصا در بخش بستری با تعرفه دولتی به همه شهروندان خدمات می دهیم.

نیم نگاهی به توریسم درمانی داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ورود مراکز درمانی این سازمان به حوزه  توریسم درمانی هم گفت: ارائه  خدمات به بیمه شدگان اولویتی است که در مراکز درمانی تامین اجتماعی دنبال می شود، اما نیم نگاهی هم به بحث توریسم درمانی داریم و حدود 10 درصد از ظرفیت خود را به این مسئله اختصاص می دهیم.

  وی تاکید کرد: تمامی پزشکانی که در مراکز درمانی تامین اجتماعی بکار گرفته می شوند، دارای توانمندی و سطح علمی بالایی هستند و ارجاعات بسیار زیادی که مردم به این مراکز دارند تائید کننده این مطلب است.

20 هزار بیمار مزمن تحت پوشش تامین اجتماعی در استان داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهی پرونده بیماران مزمن در استان خبر داد و گفت: جمعا در سطح استان 20 هزار بیمار مزمن تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که بصورت رایگان دارو در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی همچنین به ارائه عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال گذشته پرداخت و گفت: سال 97 تعداد تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی کرمانشاه از 196 تخت به 212 تخت افزایش یافت که رشدی هشت درصدی داشت.

وی بابیان اینکه طی این مدت ضریب افراد بستری شده هم هشت درصد افزایش داشته، عنوان کرد: تعداد اعمال  جراحی ما چهار درصد و مراجعات سرپایی هم دو درصد رشد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.