نادر جهان آرای روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری آستارا اظهار کرد: جشنواره های جابربن حیان، خوارزمی و طرح شهاب همه ساله در مدارس گیلان با شرکت دانش آموزان و مربیان اجرا می شود و جهت شاسایی و پرورش استعدادها، ثبت اختراعات و هدایت تحصیلی دانش آموزان مفید است.

وی افزود: ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس گیلان به تحصیل علم مشغول هستند و در سال تحصیلی گذشته ۱۱۰ هزار دانش آموز مقطع دبستان در جشنواره جابربن حیان شرکت کرده بودند و سال به سال بر شمار علاقه مندان برنامه های پژوهش محور افزوده می شود.

وی بیان کرد: برای ایجاد فضای خوب و با نشاط در مدارس، علاوه بر تکیه به اعتبارات دولتی به همکاری اولیا نیاز است و شهرستان بندر انزلی از لحاظ تعلق خاطر اولیا به بانشاط سازی فضای مدارس، در استان پیشرو است.

جهان آرای ادامه داد: آستارا از نظر افزایش دانش آموز پیش دبستانی و دبستان، رتبه سوم را در قیاس با شهرستان های گیلان دارد اما در پایه های هفتم و دهم با کاهش تعداد دانش آموز مواجه است و این مساله باید بررسی و اصلاح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اذعان به کمبود معلم در آستارا، نسبت به تامین معلم و مربی مورد نیاز مدارس این شهرستان قول مساعد داد.

تاکید فرماندار آستارا بر لحاظ فوق العاده مرزی در احکام کارگزینی معلمان این شهرستان

فرماندار آستارا نیز در این جلسه با تبریک ۲۵ آذرماه روز پژوهش، آموزش و پرورش را آغازگر تحقیق و پژوهش دانست و با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی آستارا، لحاظ فوق العاده مرزی در احکام کارکنان اداره آموزش و پرورش این شهرستان را خواستار شد.

حسن رستم زاد گفت: ایران اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری پیشرفت های بزرگ و چشمگیری حاصل کرده است و کاربردی شدن ایده ها و برنامه های دانش بنیان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی به برچیده شدن مدارس کانکسی آستارا، همکاری دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش، شاداب سازی فضای مدارس، به روز رسانی سیستم گرمایشی مدرسه ها و توجه مضاعف به آموزش و پرورش آستارا تاکید کرد.

وی ادامه داد: افرادی برای استفاده مفید از مدارس متروکه برای طرح های گردشگری متقاضی هستند و اگر از ناحیه آموزش و پرورش استان و شهرستان به این امر اقدام شود، از سوء استفاده برخی افراد از محوطه چند مدرسه خالی و متروکه جلوگیری خواهد شد.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو، از معلمان، مربیان و کارکنان آموزش و پرورش آستارا خواست، از اقدام تبلیغاتی به سود یا ضرر داوطلبان یا استفاده از فرصت ها و امکانات اداری در این رابطه خودداری کنند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه از فعالیت بیش از ۱۸ هزار دانش آموز و افزون بر یکهزار کارمند و معلم در مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

سجاد موسوی افزود: حتی برای چند دانش آموز نیز در روستاهای دورافتاده آستارا مدرسه دایر کرده ایم و ۱۳ مدرسه با تعداد دانش آموز زیر ۹ نفر در این شهرستان فعال است.

وی با اشاره به افزایش سالانه شمار دانش آموزان، به کمبود معلم در آستارا اشاره و بر تامین مربی و معلم مورد نیاز تاکید کرد و به روزرسانی تجهیزات مدارس و ساخت ساختمان به جای سه باب مدرسه کانکسی را خواستار شد.

برگزاری جلسه معاونان آموزشی مناطق و نواحی ۳۴ گانه آموزش و پرورش گیلان و افتتاح یک باب مدرسه غیردولتی در آستارا از برنامه های سفر مدیرکل آموزش و پرورش این استان به بندر آستارا بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربلایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.