به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز دوشنبه در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان کار و دانش دخترانه کیومرث صابری در رشت افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش جزو استوانه های نظام اسلامی است، بنابراین توجه داشته باشیم که تحول در ابعاد و عرصه های مختلف کشور در بخش اداری ، نیروی انسانی و تربیت آینده سازان این مرز و بوم ، از نهاد آموزش و پرورش منشا می گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که همه بایستی به آموزش و پرورش برای نیل به اهدافش کمک کنیم، اظهار داشت: بیش از این تاکید کرده بودم که تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان فراهم شود که با برنامه ریزی و اقدامات موثر مدیرکل آموزش و پرورش و تمامی فرهنگیان شاهد آغاز باشکوه سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در این استان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: انتظار داشتم در آغاز سال تحصیلی جدید تمامی کلاس های درس در گیلان با آمادگی کامل برای ورود دانش آموزان باز باشد که با برنامه ریزی های دست اندرکاران آموزش و پرورش استان، این کار انجام شده است.

وی بیان داشت: خوشحالم که در گیلان حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز به شوق آموختن وارد پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه و ۲۰ هزار کلاس درس شده اند تا از ۲۷ هزار فرهنگی با دانش و فرهیخته، علم بیاموزند؛ قطعا این بهترین ثمره زندگی آینده سازان خواهد بود.

زارع اظهار داشت: تاکید دیگر بر برنامه ریزی و تلاش برای افزایش کیفیت آموزش در مدارس سراسر گیلان بوده و هست، یقین دارم که برای ارتقاء همه شاخص های آموزش با تلاش فرهنگیان، برنامه ریزی و مدیریت آموزش و پرورش و همکاری خانواده ها، همانگونه که در کسب رتبه های برتر جزء بهترین ها در کشور بوده ایم در سایر شاخص های آموزش مراتب تعالی را طی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و اهتمام جدی برای اجرای این برنامه خاطر نشان کرد: این طرح با برنامه ریزی انجام گرفته در همه مقاطع تحصیلی در مدارس استان با کیفیت خوب و موثر اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اهتمام دولت فراهم کردن تجهیزات ، امکانات و بهبود فضاهای آموزشی است، اضافه کرد: این نگاه را در استان گیلان پی گیری کردیم و در سال جاری شرایط بهتری نسبت به سنوات گذشته داریم.

در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید ، برنامه های سال ۹۸ اداره کل شهرستان ها، مناطق و آموزش و پرورش (سند برنامه های اجرایی سندتحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه) رونمایی شد. مراسم نمادین و استانی آغاز سال تحصیلی جدید گیلان، امروز با حضور امام جمعه رشت، نماینده وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در هنرستان کار و دانش کیومرث صابری در رشت برگزار شد.

۷۲۸۶ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.