به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در تالار طلائیه اهواز بیان کرد:مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان باید با مشورت گرفتن از نیروهای با تجربه و دانا به دنبال بر طرف کردن مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش استان باشد.

وی گفت: سیاسی‌ترین نهاد کشور آموزش و پرورش است و  اگر مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بخواهد در حوزه کاری خود سیاسی کاری وارد نماید با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

حسین زاده ادامه داد: آموزش و پرورش در مناطق کم برخوردار استان با مشکلات زیادی مواجه است و باید برای رفع این مشکلات از افراد نخبه استفاده کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار داشت: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در شاخص های مختلف و فضای آموزشی خوب نیست و با مشکلات زیادی مواجه است، مهم‌ترین وضعیت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و شاخص‌های اجتماعی در استان نشان می‌دهد که آموزش و پرورش استان به خوبی به وظایف خود عمل نکرده است.

علی حسین حسین زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از اهداف و وظایف خود فاصله بسیار دارد گفت: با شناختی که از وزیر آموزش و پرورش دارم امید می‌رود که شاهد تغییر و تحول چشمگیری در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

وی گفت: رتبه آموزش و پرورش خوزستان در تمامی شاخص‌ها پایین است و  همه از مشکلات فراوان آن مطلع هستند  به همین دلیل نیازمند یک مدیریت جهادی در این سیستم هستیم تا قادر باشد مشکلات این حوزه را برطرف کند.

حسین زاده ادامه داد: مدیران قبلی آموزش و پرورش زحمات زیادی را برای ایجاد تحول و ارتقاء سیستم آموزشی استان کشیدندبه دلیل مشکلات عدیده نیازمند یک جهش است تا وضعیت رتبه‌ها و شاخص‌های آموزشی آن به جایگاه مناسبی برسند و عدالت آموزشی در استان برقرار شود.

در ادامه این مراسم سرپرست سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  از نیمه خردادماه امسال وظیفه سرپرستی آموزش و پرورش استان را برعهده گرفته است گفت:آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس با مشکلات زیادی از جمله تعمیر و آماده سازی ۱۱۴ مدرسه سیل زده و ۴۰ مدرسه زلزله زده مسجد سلیمان مواجه بود.

مهدی رفیعی گفت: همچنین برای بازگشایی مدارس در استان با ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو، پنج هزار و ۱۱۱ نفر متقاضی انتقال از استان و بازنشستگی بیش از ۲ هزار نفر مواجه بودیم که با وجود تمامی این مشکلات موفق شدیم که در اواخر شهریور ماه سازماندهی نیروها و آمادگی مدارس برای ورود دانش آموزان را انجام دهیم.

سرپرست سابق آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به معضل کمبود نیروی معلم در استان بیان کرد: کمبود نیروی معلم در استان باید به صورت جدی و با نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی گفت: با حمایت استاندار خوزستان مجوز راه اندازی ۶ مرکز تربیت معلم در استان صادر شد و امسال ظرفیت جذب ۴۶۰ دانشجوی تربیت معلم به ۲ هزار نفر افزایش یافت و این رقم در سال آینده به سه هزار نفر خواهد رسید.

رفیعی بیان کرد: سهم نیروهای حق التدریس و غیر مرتبط در سیستم آموزش و پرورش استان آزار دهنده است و باید از نیروهایی که آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و آمادگی علمی و آموزشی لازم را دارند در کلاس‌های درس استفاده کرد.

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس خوزستان

 رفیعی گفت: ۳۰ درصد مدارس خوزستان فرسوده است و در برخی شهرستان‌های استان از جمله مسجد سلیمان این رقم بسیار بالاتر است ، در این شهرستان ۵۰ درصد مدارس فرسوده و غیر ایمن هستند.

وی ادامه داد: تنها شاخص‌هایی همچون رتبه قبولی در کنکور و یا شاخص نمرات امتحانات نهایی در آموزش و پرورش مهم نیست آن چیزی که در سیستم آموزش و پرورش اهمیت دارد تربیت دانش آموز به عنوان یک فرد قانون مدار و با اخلاق و رفتار مناسب است.

در این مراسم ۲ نفر خانم و آقا از حاضران که از معلم‌های استان بودند نسبت به برخی مشکلات در آموزش و پرورش استان اعتراض کردند که برای حفظ نظم مراسم به بیرون از سالن هدایت شدند.

"محمد تقی زاده" مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش خوزستان، ۱۳ خردادماه امسال از سمت خود استعفا کرد.

وی به مدت ۶ سال سمت مدیر کل آموزش و پرورش استان را برعهده داشت.

از نیمه خرداد ماه امسال " مهدی رفیعی" معاون پرورشی سابق آموزش و پرورش خوزستان به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد و به مدت چهار ماه در این پست خدمت کرد.

" کوروش مودت" که پیش از این فرماندار خرمشهر بود با حکم وزیر آموزش و پرورش به سمت مدیر کل آموزش و پرورش استان منصوب و امروز معرفی شد.

فرمانداری شهرستان های هندیجان و خرمشهرو رییس اداره آموزش و پرورش بهبهان در کارنامه کاری کوروش مودت ثبت شده است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در بیش از ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.