معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب یادشده هفتاد و هشتمین کتاب از مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان بر آن است تا با معرفی ویژگی های فرهنگی و طبیعی این بخش از سرزمین ایران ،گامی کوچک در شناخت فرهنگ بومی و ملی بردارد .
محمد پرحلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه با همراهی و همدلی گروهی از پژوهشگران فرهیخته و با همت حوزه هنری گیلان به سرانجام رسیده است.
در کتاب افسانه های تالشی آمده است" افسانه ها، باورها و آرزوهای نیاکان هستند که سینه به سینه به ما رسیده اند و بیشتر با زندگی عامه و مردم ابتدایی پیوند دارند ؛ روایت زندگی فرودستان اند ؛کلی و به شیوه سوم شخص مفرد روایت می شوند.
شخصیت ها در آن با یک لحن سخن می گویند ؛جزئیات داستانی در آن نمی آید ؛فرجام خوش دارند ؛در آنها خوب بر بد و داد بر بیداد چیره می شود ."
علی نصرتی سیاهمزگی زاده سیاهمزگی دیلمان در گیلان است ؛وی کارشناس ادبیات زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه گیلان کارشناس ارشد از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای مدرک دکترا از دانشگاه گیلان است؛مقاله های وی در زمینه جامعه شناسی ادبیات،فرهنگ عامه ،ویرایش و ...در مجله های نامه فرهنگستان ،جامعه شناسی هنر و ادبیات ،زبان فارسی و گویش های ایرانی،فرهنگ نویسی ،کاوشنامه و ...چاپ شده ؛دو کتاب تالشی نامه و فرهنگ تالشی از دیگر آثار او است.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.