به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد عبدالله پور روز چهارشنبه در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  گیلان در محل استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت:  از این تعداد، سه هزار و ۱۲۹ نفر از آموزش و پرورش در قالب کاروان های دانش آموزی به راهیان نور اعزام شدند، این دستگاه فرهنگی در اعزام کاروان های راهیان نور همکاری خوبی با سپاه دارد.

وی با تاکید بر لزوم مردمی شدن کاروان های راهیان نور خاطرنشان کرد: باید زمینه های لازم را برای بازدید مردم از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فراهم کنیم، در این ارتباط ۱۰۱ سکو و چادر در این مناطق برای بهره مندی خانواده ها آماده شده است.

فرمانده سپاه قدس  گیلان کاروان های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را موضوع بسیار مهم و بزرگترین اقدام فرهنگی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: کاروان های راهیان نور در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن بسیار کمک می کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه بی پایانی است که اگر نسبت به جوانب مختلف آن کار شود، سالیان سال می توان انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه در سخنانی با بیان این که در بخش دانشنامه شهدا وارد کار اجرایی شدیم، گفت: در مرحله جمع آوری پرونده های علمی هستیم که البته برخی از پرونده ها تکمیل شده است.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی درباره ناگفته های دفاع مردم گیلان در دوران دفاع مقدس افزود: این کار در قالب حضور پیشکسوتان جنگ محقق خواهد شد که در این باره محافل خودمانی بچه های رزمندگان را در جمع دانشجویان و دانش آموزان در برنامه داریم.

وی با بیان این که در طرح جمع آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس عقب هستیم، اظهار داشت: اجرای این برنامه نیاز به عزم عمومی دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزاری همایش زنان دفاع مقدس و همایش طلاب رزمنده این دوران را از جمله همایش های پیشنهادی در این جلسه عنوان و خاطر نشان کرد: استان گیلان،  ۳۴۰ بانوی رزمنده دفاع مقدس دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به ضرورت ساماندهی تابلوهای شهدا در شهرستان های استان گفت: وجود یادمان ها، تابلوها و تمثال شهدا به ویژه در ورودی شهرها، به عنوان جلوه ای از ایثار، مقاومت و قهرمانان واقعی و الگوی صحیح بسیار می تواند چهره خوبی در شهرها ایجاد کند.

محمد پاکاری افزود: ۵۱۶ تابلو و یادمان شهدا در ۱۸ شهرستان استان گیلان داریم که افزون بر ۹۲ درصد قبل از سال ۸۶ نصب شده که ۵۰ درصد این تابلوها نیاز به بازنگری کلی و تعمیرات اساسی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر این مطلب که بایستی برای شهدا کار ماندگار انجام شود، گفت: در ارتباط با شهدا آن طور که باید کار ماندگار انجام ندادیم، اگر چه کارهایی انجام شده و قابل تقدیر است.

کیوان محمدی با بیان این که میدان بزرگ شهدا را بایستی به معنی واقعی داشته باشیم، افزود: برای انجام کارهای ماندگار برای شهدا، هر میزان که امکانات در اختیارست در نظر می گیریم، هیچ کس در زمینه انجام کار برای شهدا مخالفت نمی کند، اما باید برای شهدا کار بزرگ و اساسی انجام داد.

استان گیلان، هشت هزار شهید و نزدیک به ۲۲ هزار جانباز و ایثارگر دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.