سرهنگ امیرعباس آسمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از این اقدام تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای ثبت و ضبط حماسه های ماندگار شهدا و رزمندگان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: این آثار در زمان برپایی نمایشگاه ها،همایش ها و برنامه های فرهنگی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

افزون بر ۳۰ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با حضور در عملیات های مختلف نقش آفرینی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنین از هدفگذاری تدوین و انتشار ۶۰ اثر مکتوب و شفاهی در قالب خاطره گویی، فیلم نامه، پژوهش و پایان نامه های دانشجویی در سال جاری  در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ اثر آماده انتشار است.

سرهنگ آسمند بیان کرد: ثبت حماسه های شهدا و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس مستلزم حمایت همه جانبه از نویسندگان و دست اندرکاران این حوزه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشنامه دفاع مقدس این استان به زودی تهیه و تدوین و در اختیار مردم استان قرار می گیرد.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اطلاعات و تصاویر مورد نیاز برای تهیه و تدوین این دانشنامه گردآوری شده است.

وی افزود:  در این دانش نامه نقش اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در روستاها،بخش ها و شهرستان های مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس بازنمایی بازگو می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاعات مورد استفاده در این دانشنامه باید علمی، دقیق، مستند، شفاف، جامع و کامل باشد.

وی ایجاد موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های در دست اجرا برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایثارگری های دوران دفاع مقدس است که زمین و بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شده است.

آسمند عنوان کرد: این طرح در کنار پارک مهرورزی  شهر یاسوج در حال انجام مراحل مقدماتی ساخت و ساز مانند خاکبرداری است.

وی گفت: برای اجرای طرح موزه دفاع مقدس استان ۵۵ میلیارد ریال اعتبار با حمایت مجمع نمایندگان استان اختصاص یافته و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است. 

۳۱ شهریور تا ۶ مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.