حسن رستم زاد عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی همایش پیاده روی با خانواده در فرمانداری آستارا افزود: ورزش همگانی در این شهرستان از قدمت زیاد برخوردار است و تقویت روحیه نشاط اجتماعی و همدلی از مزایای آن است.

وی اضافه کرد: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است اما از دلایل استقبال کم مردم از آن، ناآشنایی به تفاوت ورزش همگانی و قهرمانی است.

وی ادامه داد: ورزش همگانی شاید لذت گرفتن جام فوتبال، رفتن بر سکوی قهرمانی و انداختن مدال بر گردن را نداشته باشد، اما آرامش جسم و روان و توسعه روابط اجتماعی را سبب می شود.

رستم زاد ادامه داد: ورزش از فردگرایی جلوگیری و به اجتماعی شدن افراد، سلامت روانی جامعه، کاهش اضطراب و گسترش نشاط اجتماعی کمک می کند و توسعه و ترویج آن جدی گرفته شود.

رئیس هیات ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم گفت: همایش پیاده روی با خانواده در آستارا صبح روز هشتم آذرماه با شرکت اقشار مختلف مردم از مقابل اداره ورزش آغاز و قرعه کشی جوایز آن در طرح ساحلی سفیر امید برگزار خواهد شد.

سهیلا یاور مسرور افزود: شکوه حضور مردم آستارا در این همایش، از برنامه زنده صبح و نشاط شبکه سوم سیما پخش خواهد شد و همه دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و حدود سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.