به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان شامگاه سه شنبه در این آئین در حضور شهروندان و گردشگران در طرح سالمسازی سفیر امید ساحل آستارا گفت: با گسترش زندگی ماشینی، آسیب های اجتماعی روند صعودی به خود می گیرد و خیران حوزه ازدواج در امور خیر و ترویج ازدواج آسان کوتاهی نکنند. 

هاشم اسماعیلی افزود: دولت، مسئولان و خیران با ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تقویت آموزه های دینی، مروج ازدواج آسان و آگاهانه باشند و حمایت از سازمان های مردم نهاد برای تربیت جوانان کارآمد، ترویج ازدواج آسان و ساماندهی امور جوانان از ماموریت های اداره کل ورزش و جوانان است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: به مناسبت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و فاطمه (س)، نمایشگاه فرهنگی شامل صنایع دستی و آموزش مهارت های زندگی توسط دستگاه های متولی در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان دایر شد. 

وحید خاصی پور اضافه کرد: با فراهم شدن ساز و کار ازدواج آسان و بهنگام و تشکیل خانواده برای جوانان، بسیاری از مشکلات اجتماعی و انحراف های اخلاقی از بین می رود و متولیان امر به تسهیل ازدواج جوانان توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: ازدواج های سنتی دور از تشریفات انجام می شد اما امروزه فرهنگ های نادرستی نظیر تشریفات نامعقول و مهریه های سنگین، رایج شده است و باید با تشکیل کارگروه های تخصصی، موانع ازدواج آسان شناسایی و رفع شود.

در این آئین، عروس و داماد نمادین با لباس های محلی و سوار بر اسب حضور یافتند و همراهان آنها با حمل آئینه و شمعدان و توزیع شیرینی، شور و حال خاصی به جشنواره بخشیدند و داماد در بلندی قرار گرفت و از بالای سر عروس، چند عدد سیب را به سمت تماشاگران پرتاب کرد. 

اجرایی موسیقی، مسابقه و تجلیل از اعضای سازمان مردم نهاد بانوان خلاق جوان آستارا از بخش های دیگر این آئین بود. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.