معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های هفته ازدواج امسال از  12 لغایت 18 مردادماه 98 همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سرتاسر استان برگزار می‌شود.
مینا مقیمی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: هر ساله یکم ذی الحجه، مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج نام گرفته و امسال از تاریخ 12 لغایت 18 مرداد ماه هفته ازدواج نام دارد که هر روز از آن دارای یک عنوان است.
وی گفت: جوان، ازدواج، توانمندسازی مهارتهای زندگی، جوان، ازدواج، مشاوره ازدواج و خانواده، جوان، ازدواج، توانمند سازی سمن های حوزه توسعه اجتماعی، ازدواج و خانواده، جوان، ازدواج، مهارتهای فرزند پروری، جوانان، ازدواج، خیرین، خادمین و ازدواج آسان، جوانان، ازدواج، توانمندسازی سواد رسانه ای، جوانان، ازدواج، مهارتهای معنوی- دینی عناوین روزشمار هفته ازدواج است.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف کلی در این هفته بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان است که در این راستا و با توجه به هدف گذاری وزارت ورزش و جوانان می توان به اهداف اختصاصی مانند؛ موج آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی (به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار)، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، تقدیر و تجلیل از خادمین ازدواج و پررنگ کردن ارزش های اجتماعی نظیر خدمت رسانی در این زمینه، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده اشاره کرد.
مقیمی تاکید کرد: مهمترین و اصلی ترین برنامه این اداره کل در این هفته، برگزاری (جشنواره ازدواج، خانواده و جوان ایرانی) است که به صورت استانی در 6 شهرستان برگزار می شود. در این مراسم در کنار جشن و برنامه های شاد، در راستای الگوسازی از زوجین برتر در حوزه های مختلف مانند زوجین ورزشکار، زوجین دانشجو، زوجین نخبه و ... تجلیل می شود.
وی ادامه داد: همچنین خیرین و خادمین در حوزه ازدواج اعم از خیرین تامین جهیزه و مسکن، مشاور و روان شناس برتر و افرادی که در این حوزه درگیر هستند در همه شهرستان ها و استان شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.
مقیمی بیان کرد: در طول این هفته برنامه های متنوع دیگری شامل؛ برپایی نمایشگاه فروش اقساطی ملزومات مورد نیاز زوج های جوان ، برپایی کمپین ازدواج آسان ، رونمایی از کتاب " آموزش پیش از ازدواج و استحکام خانواده" ، مشاوره رایگان ویژه زوج های جوان ، نشست مدیر کل با سمنهای حوزه ازدواج ، بازدید از مراکز مشاوره و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ویژه زوج های جوان در سطح استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.