به گزارش ایرنا امید حاجتی روز دوشنبه درنشست با کمیته ها و هیات های ورزش همگانی شهرستان ها در استانداری اظهار داشت: کمیته ها و روسای شهرستانی هر چه زودتر عملکرد خود را به ما ارائه دهند علاوه بر آن برنامه‌های امسال و یا سال آینده خود را به ما پیشنهاد دهند همچنین انتظار داریم مشکلاتی را که با آن مواجه هستند به ما منعکس کنند تا برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث زیر ساخت برنامه گسترده و خوبی داریم گفت: توسعه زمین های محله ای، ایستگاه های ورزش و پیست های دوچرخه سواری از جمله برنامه ‌های ما است که با همکاری شهرداری ها انجام می شود. در نظر داریم یک تفاهم نامه همکاری با شهرداری ها انجام دهیم و سالانه بودجه ای برای هیات های همگانی در نظر بگیریم این تفاهم نامه به صورت مشترک بین هیات همگانی، اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری ها انجام می شود.

کمیته ها و هیات های شهرستانی همچنان برنامه های خود را دنبال کنند

سرپرست هیات ورزش های همگانی خوزستان  افزود: نشست های جداگانه ای با کمیته ها و روسای شهرستان ها برگزار می کنیم تا مشکلات آنها را شناسایی کنیم از هفته آینده نشست های مهمی با تمام افراد زیرمجموعه هیات همگانی خواهیم داشت، ابتدا برنامه ها و اطلاعات تمام کمیته ها را دریافت می کنیم و سپس بر اساس آن برنامه‌ ریزی لازم را انجام می ‌دهیم.

وی ادامه داد: از کمیته ها و هیات های شهرستانی انتظار داریم که همچنان برنامه های خود را دنبال کنند و از فعالیت و تلاش دست نکشند. اگر بتوانیم با ورزش کردن هزینه های درمان افراد را کاهش دهیم می توانیم یک جامعه سرحال، با نشاط و سالم در استان داشته باشیم.

وی افزود: انتظار می رود از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود فرهنگ عمومی استفاده کنیم. روسای کمیته ها و مربیان باید با آموزش های روز جهان آشنا بوده و مراقب باشند آسیبی به ورزشکاران وارد نشود همچنین در برنامه های خود به نوع کار، پیشرفت تکنولوژی و تغییر نوع زندگی افراد توجه داشته باشند.

سرپرست هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت:در حوزه درآمد زایی، سالن های ورزشی زیر نظر اداره ورزش شهرستان ها ابزار مناسبی برای درآمدزایی هیات ها است. هیات های شهرستانی باید از ظرفیت‌ سالن های موجود بهره لازم را ببرند. ما در هیات نیازمند آدم های پر تلاش و موثری هستیم که عملکرد خوب و موثری دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی و تحصیلکرده استان، نگاه ویژه ای به حوزه بانوان داریم چرا که معتقدیم اگر حضور بانوان در ورزش پررنگ تر شود می توان شاهد حضور بیشتر خانواده ها بود.

احداث زیرساخت در شهرستان ها

حاجتی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما ایجاد زیرساخت در شهرستان ها است گفت: با توجه به اینکه روسای هیات های شهرستانی نسبت به شهر خود شناخت بهتری دارند انتظار داریم که مکان مورد نظر برای ایجاد زیرساخت لازم را به ما پیشنهاد دهند تا پس ازبررسی با همکاری شهرداری ها دراین زمینه اقدام کنیم.

وی افزود: تمام اعضای ورزش همگانی استان باید به استمرار ورزش همگانی، برنامه های مناسبتی و تعطیلات آخر هفته توجه ویژه ای داشته باشند و برنامه های با نشاطی برای مردم برگزار کنند. بسیاری از امراضی که با آن مواجه هستیم به دلیل فشار روحی و روانی و استرس بیش از حد است لذا اگر ما بتوانیم برنامه های خود را با نشاط اجتماعی البته با رعایت شئونات اسلامی برگزار کنیم قطعا موثر است.

وی گفت: متاسفانه در ورزش همگانی استان همه پذیرفته ایم که ورزش کردن در فصل گرما باید کم رنگ تر شود که این موضوع از دید من پذیرفتنی نیست  باید به گونه ای برنامه دیگری بریزیم که شاهد حضور پررنگ مردم استان در فعالیت های  ورزشی در فصل تابستان باشیم.

حاجتی افزود: با تغییر زمان برگزاری مسابقات می توان پرچم ورزش های همگانی استان را در فصل گرما برافراشته کرد. همچنین می ‌توان از برنامه ‌های کوهپیمایی، طبیعت گردی و ورزش‌ های آبی در تابستان بیشتر استفاده کرد، انتظار داریم هیات های شهرستانی برنامه های خود را متناسب با فضای جغرافیایی و فرهنگی منطقه و شهرستان ارائه دهند.

بازدید میدانی از هیات های شهرستانی

حاجتی بیان کرد: در آینده نزدیک به همراه فرمانداران و شهرداران از هیات های شهرستانی بازدید می کنیم تا از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شویم. در بحث آموزش و تجهیز کمیته ها برنامه های متنوعی داریم همچنین برای آن دسته از هیات های شهرستانی که محلی ندارند با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری آن شهرستان وارد مذاکره می ‌شویم تا مکانی برای هیات در نظر گرفته شود.

سرپرست هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: برای توسعه ورزش همگانی، می توان از ظرفیت خوبی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وجود دارد، استفاده کرد که این موضوع به میزان تلاش روسای کمیته ها و هیات های شهرستانی بستگی دارد.

۹۸۷۹/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.