به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در میدان شهدای ذهاب رشت در جمع راهپیمایان با اشاره به دستیابی ایران به فناوری های جدید در عرصه های گوناگون افزود: امروز آمریکا در موقعیت ضعیف قرار گرفته و نمی داند که در معادلات سیاسی جهان با این استقامت مردم ایران چه کند.

وی بیان داشت: آمریکایی ها امروز در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران و جوانان که نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستند، به زانو درآمده و دوران ذلت را طی می کنند.

وی با بیان اینکه ایران از دو ویژگی برجسته شامل ویژگی عمومی و خصوصی در جغرافیای جهان برخوردار است، اظهار کرد: برخورداری از سرزمینی سرشار از امکانات، نیروهای انسانی با نشاط و با اخلاق، دارای توانایی نمایش قدرت در منطقه و جغرافیای سیاسی جهان، نقش آفرینی و کنترل بحران ها و قدرت برهم زدن معادلات دشمن در سراسر دنیا به ویژه آسیای میانه و جنوب شرقی و غرب آسیا از ویژگی های عمومی ایران است.

امام جمعه رشت با تشریح ویژگی های خاص ایران اسلامی در جغرافیای جهان خاطر نشان کرد: برخورداری ملت ایران از ایمان عمیق، پایداری و شجاعت در برابر قدرت های زالو صفت، پیوند عاطفی و اعتقادی ملت های دنیا با ملت ایران، برخورداری از رهبری صالح و فرزانه، درک ارزش های انقلاب اسلامی و قدرت فزاینده دیپلماسی عمومی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز از ویژگی های خاص ایران است.

وی با بیان اینکه با توجه به این ویژگی های ایران اسلامی، دشمن در جبهه جنگ نظامی به افول گراییده ، اضافه کرد: امروز دیگر جنگ ماهواره ای و موشک ها تاثیری در ملت ها و جوامع اسلامی ندارد بر هم زدن انسجام و وحدت عمومی ملت ایران را مورد توجه قرار داده اند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار داشت: می خواهند انسان هایی دور از انقلاب و ارزش های انقلاب را در عرصه حکومت و مسئولیت ها بسپارند؛ از بین شاخصه های جریان غیرانقلابی افرادی را روی کار بیاورند که مردم به آنها رای دهند تا تسلیم غرب شوند و در برابر استکبار جهانی، شجاعت و دلیری از خود نشان ندهند ولی بارها به مسئولان سیاسی از بلندگوها گفتیم که اروپاییان یدکش آمریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه سخنانش با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی معجزه عظیمی را در تاریخ معاصر رقم زد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با تاریخ هفت هزار ساله اش در برابر همه قدرت های سلطه جهانی راست قامت ایستاده و تنها کشوری که در دنیای معاصر در برابر این قدرت به ظاهر شگفت آور اما در حقیقت پوشالی مقاومت کرده، ملت ایران اسلامی است. 

وی اظهار داشت: در این برهه از تاریخ توانسته ایم معادلات قدرت های سلطه جوی جهان را به هم بزنیم و امروز قدرت های دنیای معاصر در برابر ملت ایران، جوانان و نوجوانان به زانو درآمده اند و آمریکا که محور شرارت در دنیا بود، دوران افول موریانه ای خود را طی می کند.

وی در خاتمه سخناش با اشاره به حضور پرشور گیلانی ها از جمله جوانان و نوجوانان در راهپیمایی امروز سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت: از حضور باشکوه ، مقتدرانه و با نشاط شما جوانان و نوجوانان افتخار می کنیم و این اجتماع عظیم را که به منظور لبیک گویی به امام راحل و جوانان دانش آموز شهید در سال ۵۷ اعلام کردید، در تاریخ کشور ما ثبت و ضبط خواهیم کرد.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی استکبار جهانی با حضور پرشور و باشکوه مردم در مناطق مختلف استان گیلان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.