به گزارش ایرنا ماموستا ملاعباس احمدی روز یکشنبه در راهپیمایی 13 آبان که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد، افزود: حضرت امام (ره) با تفکر ریشه دار دینی خود به تمامی آزادی خواهان جهان نشان داد که دیوار استکبار شکستنی است.
وی اضافه کرد: این روز نماد وحدت و نقطه عزت و کرامت است که نهال آن توسط بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام در ایران کاشته شد.
وی ادامه داد: حوادث بسیاری در طول انقلاب اسلامی ایران رخ داده است، اما آنچه بالاتر از همه از سوی امام راحل به عنوان انقلاب دوم لقب گرفت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در کشور بود.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه فساد آمریکا، استعمار از ایران ریشه کن شد، بیان کرد: بیرون راندن مظهر استکبار جهانی توسط دانشجویان و دانش آموزان در این روز تاریخی، سیلی محکمی به آمریکا و اندیشه های پلید آن بود.
به گزارش ایرنا، در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند؛ در روز 13 آبان 1357 نیز دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله و به خاک و خون کشید.
در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.