مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: آزمون هماهنگ سراسری پایان دوره های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای امروز در ۱۶ حوزه امتحانی در شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

محمد حسینی اظهار داشت: در آزمون هماهنگ سراسری پایان دوره های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای یک هزار و ۶۸۱ داوطلب شامل یک هزار و هشت نفر مرد و ۶۷۳ نفر زن با هم رقابت کردند.

وی خاطر نشان کرد: قبول شدگان این آزمون در صورت قبولی گواهینامه مهارت دریافت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان بیان داشت: در زمان حاضر، ۲۳ مرکز آموزش دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فعال در حال مهارت آموزی به افراد علاقمند و فاقد مهارت برای ایجاد اشتغال پایدار هستند.

آزمون های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف از جمله آزمون های مراکز ثابت، تیم های سیار (پادگان و زندان) و طرح هجرت برگزار می شود که در این بخش کارآموزان پس از اتمام دوره های آموزشی مربوطه در آزمون پایان دوره (کتبی و عملی ) شرکت می کنند و در صورت قبولی در آزمون موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای استاندارد می شوند.

آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای که از سازمان فنی و حرفه ای مجوز لازم را دریافت کرده اند پس از برگزاری دوره های مختلف آموزشی موظف به معرفی کارآموزان خود به سازمان برای انجام آزمون هستند، کارآموزان پس از شرکت و قبولی در آزمون پایان دوره نیز موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای استاندارد می شوند.

 آزمون‌های متقاضیان آزاد (ادواری ): در این بخش نیز افرادی که که توانایی و اطلاعات مهارتی در رشته خاصی را دارند و خواستار تعیین صلاحیت فنی خود باشند ضمن مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ها در آزمون مربوطه شرکت و در صورت قبولی موفق به اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.