مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از یک هزار و ۳۳۸ کارآموز شرکت کننده در این طرح ۱۸۶ نفر آنها از ابتدای سال جاری تاکنون در این طرح جذب شدند.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه سال گذشته برای یک هزار و ۱۵۲ نفر کارآموز ۲۶۵ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت آموزش برگزار شده است، افزود: ۵۱۳ کارگاه در حوزه های مختلف این کارآموزان را جذب کردند البته در سال جاری ۱۸۶ کارآموز در ۹۴ کارگاه ۳۶ هزارو ۳۷۸ نفر ساعت آموزش دریافت کردند.

صلواتی اضافه کرد: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از طرح های حمایتی دولت در راستای ایجاد اشتغال است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند.

وی یادآور شد: متقاضیان مهارت آموزی در قالب این طرح به عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته شده و با توجه به قراردادی که به امضا می‌رسد بیمه مسئولیت مدنی آنها به عهده دولت و مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.

صلواتی در خصوص شرایط جذب شدن در این طرح گفت: اعلام کتبی علاقه‌مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل ۱۵ سال، تابعیت ایرانی، داشتن توانایی لازم متناسب با آموزش مورد نیاز از جمله شرایط مهارت آموز در این طرح است.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.