حبیب مومیوند روز یکشنبه در جریان بازدید از کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران تویسرکان یادآوری کرد: سال گذشته 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص یافت اما از ابتدای امسال تاکنون رقم اختصاص یافته بیش از 80 درصد آمار یکساله گذشته است.
وی پیشگامی فنی و حرفه ای در امر آموزش را کاری مبارک دانست و بیان کرد: باید تمامی آموزش ها در مراکز فنی و حرفه ای متمرکز شود و دیگر نهادها نیز از این دوره های آموزشی بهره مند شوند.
فرماندار تویسرکان ادامه داد: 370 تن از بانوان از ابتدای سالجاری تاکنون در رشته های مختلف فنی و حرفه ای آموزش دیدند.
مومیوند اظهار داشت: با توجه به جنگ اقتصادی، ایجاد زمینه های شغلی پایدار بسیار مهم است؛ بنابراین می طلبد از توان بالای این شهرستان در حوزه صنایع دستی برای ایجاد اشتغال بهره گرفت.
وی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه ای تویسرکان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به منظور اشتغالزایی باید مکان مناسبی برای عرضه هنرهای کارآموزان پس از اتمام دوره آموزشی فراهم شود.
فرماندار تویسرکان گفت: کاهش آموزش های غیر رسمی و هدایت آموزش ها به فنی و حرفه ای کاری شایسته تقدیر است.
مومیوند افزود: آموزش و یادگیری در کنار تولید و اشتغال به روند توسعه کشور کمک زیادی می کند بنابراین بنابراین دوره های آموزشی بدون دریافت هزینه در مراکز فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی و رسمی آموزش انجام می شود.
وی گفت: فنی و حرفه ای آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی در روستاها اعلام کرده که در صورت استقبال روستانشینان این دوره ها برگزار می شود.
7526//2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.