گزارش روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب گیلان به ایرنا حاکیست؛  حمیدرضا جانباز در سفر به گیلان و بازدید از چندین طرح در استان  با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای حل مشکل کدورت شهرهای برخوردار از چشمه سفیدآب اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهرستان در فصل بارندگی و گرم شدن هوا، گل آلود شدن همیشگی آب و مشکلات ناشی از آن بود.

وی افزود: جزئیات طرح بهسازی آب شرب این دو شهرستان توسط مجریان مطرح شد به شکلی که طرح به فازهای مختلف تقسیم شده و دو واحد زلال ساز در تصفیه خانه اضافه خواهد شد که باعث می شوند کدورت در تصفیه مشکل ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲۰ میلیاردریال اعتبارات این مرحله  از محل اعتبارات متمرکز ملی پرداخت خواهد شد و همکاران در آب منطقه ای استان گیلان متعهد شدند برنامه زمانبندی برای اجرای طرح ها به طریقی طراحی شود که پروژه تا تابستان سال آینده به اتمام برسد، البته انتظار می رود فاز اضطراری که شامل اجرای یک واحد زلال ساز است تا اتمام سال به بهره برداری برسد.

 جانباز در مورد منطقه دوران محله چابکسر هم توضیح داد: با توجه به اجرای پروژه هایی که از قبل توسط شرکت آب وفاضلاب استان گیلان انجام شده از مخزنی که به شهر وصل شده بازدید انجام  و تصمیم گرفته شد  تا خط اصلی انتقال هرچه سریعتر توسط آبفای  روستایی تکمیل شود که در این صورت مجموعه روستاهای منطقه و نقاط چسبیده به شهرهاکه جزو  روستاها محسبوب می شوند، از آب با کیفیت برخوردار شوند.

وی برنامه کوتاه مدت بهسازی وضعیت آب شهر املش را نیز حفر دو حلقه چاه عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد مشکل کدورت آب  شهرها و روستاهای منطقه نباشیم.

شهرستان املش در۶۰کیلومتری و رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است .

قریب 99 درصد شهرهای گیلان از آب شرب بهداشتی برخوردارند.

 ۷۲۹۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.