مجید دشتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح شبکه با هدف کاهش پرت آب شرب انجام شده و  علاوه بر آن ۱۵۰ مورد انشعاب مشترکان روستاهای شهرستان ابرکوه نیز استانداردسازی شده است .

وی اعتبار هزینه شده برای اصلاح شبکه آب شرب در شهرستان ابرکوه را حدود ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای استانداردسازی انشعاب مشترکان از پرت ۲ لیتر بر ثانیه آب شرب بهداشتی جلوگیری شد.

دشتی همچنین از اتصال مخزن هوایی ۷۰ متر مکعبی مجتمع آب شرب روستای هک و شهرآباد به خط انتقال بالادست ابرکوه خبرداد و خاطر نشان کرد: با اتصال این مجتمع پنج روستای این شهرستان، شامل روستاهای حسین آباد، اسد آباد سفلی و علیا، هک و شهرآباد از آب شرب با کیفیت بالا بهره مند شدند.

رییس آب و فاضلاب روستایی (آبفار) ابرکوه تصریح کرد: ۲ مخزن آبرسانی مجموعا" با ظرفیت هزار ۵۰۰ مترمکعب برای تامین ذخیره آب شرب روستاهای ده عرب، فراغه، صفی آباد، رحیم آباد، خسرو آباد، جلال آباد، هک، شهرآباد ، اسد آباد سفلی و علیا و حسین آباد با حدود ۶ هزار نفر جمعیت نیز هم اکنون در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: برای  ساخت این مجتمع ها ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی  اختصاص یافته و این طرح‌ها اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

دشتی تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی شهرستان ابرکوه را  ۱۲ هزار و ۸۰۰ مشترک در ۳۴ روستااعلام کرد.

آب شرب روستاهای شهرستان ابرکوه از مناطق بالادست با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال و از ۱۳حلقه چاه و ۲رشته قنات با ساخت پنج مجتمع آبرسانی و ۴۸۰ کیلومتر شبکه توزیع، تامین می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.