محبعلی رنج ور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون؛ چهار هزار و ۲۳ انشعاب آب به متقاضیان روستایی استان واگذار شده که با  واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکان آب شرب روستایی گیلان به ۳۱۵ هزار اشتراک رسید. 
وی بیشترین انشعابات واگذار شده با ۶۴۵ فقره  انشعاب را مربوط به شهرستان رشت عنوان و تصریح کرد: در کنار انشعابات واگذار شده، ۹۲ انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان شناسایی و ۲۶ مورد از این انشعابات تاکنون تعیین تکلیف شده اند و بقیه در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.

در حال حاضر از دو هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، تعداد یک هزار و ۶۶۰ روستا برخوردار از آب شرب و سالم بهداشتی می باشند.

وی در ادامه به تقویت منابع آبی ۱۱ روستای دهستان بلوکات شهرستان رودبار  اشاره و بیان کرد: طرح تقویت منابع آبی جهت ارتقای کیفیت و کمیت آب شرب ۱۱ روستای دهستان بلوکات شهرستان رودبار بدون وقفه در دست اجراست.

رنج ور  این طرح  ر ا شامل اجرای ۴۸ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، احداث چهارواحد ایستگاه پمپاژ و ساخت چهار باب مخزن زمینی به حجم ۲۰۰ مترمکعب  عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، علاوه بر جبران کمبود آب شرب بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار این روستاها، کیفیت آب آنان نیز ارتقاء می یابد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده، گفت: ۵۰ میلیارد دیگر نیز برای این طرح آبرسانی تصویب شده است. 
در حال حاضر شهرستان رودبار دارای ۱۱ هزار و ۶۰۰ مشترک روستایی آب شرب است
 شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی ، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۶ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.