حسن رستم زاد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا دیروز یک هزار و ۵۰۰ زائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد ایران شده بودند و امروز سه هزار و ۷۰۰ زائر دیگر با ۸۰ دستگاه اتوبوس، هفت دستگاه مینی بوس و ۲۵ سواری به آستارا وارد و بعد از اقامت موقت و عزاداری در موکب های پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان، به کربلای معلی عزیمت کردند.
وی بیان کرد: تلاش دستگاه های عضو ستاد اربعین در استقبال از زائران خارجی قابل تقدیر است و کاروان ها با رسیدن به مرز شلمچه، حرکت پیاده خود را از نخستین شهر عراق به مقصد کربلا آغاز می کنند.

مسئول کمیته استقبال و فرهنگی ستاد اربعین آستارا هم گفت: ۲ موکب با ۱۲۰ خادم افتخاری دارای کارت شناسایی، در محوطه پایانه مرزی و حرم امامزادگان آستارا فعال شده و در موکب ها از ساعت هشت تا ۲۴ غرفه های پذیرایی، پاسخ مسائل شرعی، خیمه معرفت، زیارت مجازی، محصولات فرهنگی، صنایع دستی و صرافی و نمازخانه دایر است.

جمشید مهدوی بیان کرد: رفتار و برخورد خادمان و امنیت و نظم پذیرایی از زائران معرف فرهنگ ایران اسلامی است و در محوطه پایانه مرزی، ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی ساخته می شود.

مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین آستارا با اشاره به این که در سال گذشته ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به ایران وارد شده بودند، پیش بینی کرد امسال تعداد آنها به ۱۵ هزار نفر برسد. 

 ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان چندی پیش از برنامه ریزی برای استقرار ۱۸ موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در مرزهای آستارا و مهران و شهرهای نجف، کربلا خبر داده بود.

همایش پیاده روی اربعین حسینی که از چند سال پیش با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شور و شکوه خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.