به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در گلزار شهدای این شهرستان گفت: بزرگترین درجه و رتبه ای که خدواند به برخی بندگان خاص عطا می کند، شهادت است و جوانان با عمل به وصیت شهدا دنباله رو راه آنها باشند. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود. 

او ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی با نام شهدا باعث نشر فرهنگ دفاع مقدس می شود و بازگویی مرام شهدا، زمینه تعالی فکری و روحی جوانان را فراهم می سازد.

وی گفت: زیر بار ظلم و ذلت نرفتن شهدا در کربلا و دفاع مقدس، از ویژگی های مشترک این دو واقعه تاریخی است و شهدا برای احیای اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشتند.

حافظ نیا افزود: پیروی قلبی و عملی از راه شهدا وظیفه مسلمانان و آزادگان جهان است و ما عزت، عظمت و اقتدار کشور را مدیون رواج اندیشه حسینی در ایران اسلامی هستیم. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.