به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا عباس پور روز چهارشنبه در بازدید از موکب های زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی و امام زادگان آستارا افزود: روزانه در هر کدام از موکب های ستاد بازسازی عتبات گیلان در نجف و کربلا پنج هزار وعده صبحانه، پنج هزار وعده ناهار و پنج هزار وعده شام توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات گیلان 12 موکب را در عراق راه اندازی کرده و روادید خدام موکب‌های گیلانی به صورت رایگان صادر شده است و در هر موکب‌ گیلان در عراق، 60 تا 70 خادم مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: 300 نفر از نیروهای شهرداری رشت نیز نظافت و پاکیزگی اطراف موکب های گیلان را بر عهده دارند و وضعیت گیلان در مقایسه با سایر استان ها از نظر ارائه خدمات به زائران اربعین مطلوب است.
عباس پور گفت: مشارکت مردم گیلان در خدمت به زائران اربعین رضایت بخش است و برنامه های فرهنگی، مهم‌ترین هدف برپایی موکب هاست و مسئولان در کیفیت بخشی به خدمات تلاش کنند.
سال گذشته 9 هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد شده بودند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به 12 هزار نفر برسد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سالانه 800 هزار گردشگر خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.