رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشت و استان گیلان نماینده ای ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک هدیه الهی بود و وحدت کلمه رمز پیروزی این انقلاب بزرگ بود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: مدیریت شهری نصب پرچم های سیاه در پل ها، میادین و ساختمان های اداری شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد و فضاسازی مناسب در این زمین انجام شود.

عاقل منش ماندگاری انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و یادآور شد: جوانان ما قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و جان نثاری آنها امروز نیز ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری یادواره های شهدا و اقداماتی نظیر چاپ آثار شهدا و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

عاقل‌منش ابراز امیدواری کرد در آینده تفاهم نامه ای بین شهرداری رشت و ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در راستای تعاملات هدفمند و بیشتر منعقد شود و به صورت کیفی تر با ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان تعامل برقرار شود.

عاقل منش با اشاره به حضور شهردار رشت در کمیسیون فرهنگی شورا بیان داشت: از شهردار رشت دعوت کردیم تا دیدگاه ایشان را در خصوص بودجه فرهنگی سال آینده رشت بشنویم و اولویت ما در حوزه فرهنگی باید توسعه فرهنگ شهرنشینی باشد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه های رشت ظرفیت مناسبی برای احداث زمین های روباز ورزشی است گفت: در دوره سوم شورای شهر از این ظرفیت برای ساخت زمین های ورزشی استفاده شد و می توانیم این اقدام را در شورای پنجم هم ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به ضرورت تدوین پکیج کامل و مناسب برای سرای محلات شهرداری تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم خروجی مناسب از سرای محلات دریافت کنیم و با تقویت سرای محلات می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح محلات‌ با نگاه تقویت و آموزش فرهنگ شهروندی جلوگیری کرد.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان نماینده ای ندارد اذعان داشت: در گذشته مصوبه‌ای در اجلاس دوره‌ای روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری کلانشهرها در مراکز استان‌ها بود مبنی بر این که روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان ها در شورای فرهنگ عمومی استان خود عضویت رسمی یابند و در همان مقطع از طریق شورای عالی استان‌های کشور نامه‌ای در این خصوص به وزارت کشور و استانداران سراسر کشور ارسال شد و ما هم از مسئولان مربوطه و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی می‌خواهیم در این زمینه رسیدگی و اقدام کنند چرا اینکه شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان عمده برنامه های فرهنگی و اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی را حمایت می‌کند و نقش به سزایی در تصمیم گیری‌ها دارد و صرفا نباید شورا و شهرداری را به عنوان یک نهاد پول دهنده و امکانات دهنده دید بلکه باید با وسعت کاری مجموعه مدیریت شهری را به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز هم ملاحظه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانه سمیعی رشت پس از سال‌ها رها شدن احیا شده و در اختیار جمعی از فعالان صنایع دستی قرار گرفته است گفت: همه ما باید کمک کنیم بناهای تاریخی رشت احیا شوند و در زمینه احیای خانه صمیمی نیز می توانیم پیگیری لازم را از طریق کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری انجام دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.