مسئول کمیته استقبال و فرهنگی ستاد اربعین آستارا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه به صورت میانگین، یکهزار نفر با نذورات مردمی در موکب ها پذیرایی خواهند شد و امکان اسکان در زائر سرا و حسینیه حرم نیز وجود دارد. 

جمشید مهدوی افزود: ۱۲۰ خادم افتخاری دارای کارت شناسایی به زائران خارجی خدمات رسانی خواهند کرد و در موکب ها از ساعت هشت تا ۲۴ هر روز غرفه های پذیرایی، پاسخ مسائل شرعی، خیمه معرفت، زیارت مجازی، محصولات فرهنگی و صنایع دستی، صرافی و نمازخانه دایر می شود. 

وی بیان کرد: رفتار و برخورد خادمان با زائران خارجی و نظم و امنیت اسکان و پذیرایی، معرف فرهنگ ایران اسلامی است و در محوطه پایانه مرزی، ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی ساخته می شود.

مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین آستارا با اشاره به این که در سال گذشته ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به ایران وارد شده بودند، پیش بینی کرد امسال تعداد آنها به ۱۵ هزار نفر برسد. 

امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و حرم آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش در مسیر حرکت زائران خارجی است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.