داریوش ملک زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی مرکز عرضه صنایع دستی از خواسته های هنرمندان آن است و با موافقت شهرداری آستارا، چند غرفه برای عرضه تولیدات هنری اختصاص خواهد یافت.
وی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ذکر و تصریح کرد: ساماندهی هنرمندان صنایع دستی، برجسته کردن گلیم بافان روستای عنبران و ساماندهی 700 مسافر کاشانه در دستور کار این اداره است.
ملک زاده همچنین از انتقال این اداره از حاشیه به مرکز این شهر به منظور توسعه خدمات رسانی و تسهیل دسترسی مردم خبر داد.
به گفته وی دوری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از شهر و استقرار آن در کانکسی در حاشیه جاده آستارا به تالش، مورد گلایه و انتقاد مردم و هنرمندان بود و خوشبختانه با حمایت اداره کل و فرمانداری آستارا به داخل شهر انتقال یافت.
وی افزود: با استقرار این اداره در مرکز شهر، حضور هنرمندان صنایع دستی برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات خود، پررنگ شده است.
علی صوفی زاد هنرمند نازک کاری روی چوب در رابطه با تغییر مکان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: دوری این اداره از مرکز شهر، مشکلاتی را در تردد روستائیان به آن اداره به وجود آورده بود و استقرار در مرکز شهر برای دسترسی هنرمندان مفید است.
گلبهار خوش ریحان از هنرمندان گلیم باف آستارا نیز بیان کرد: روستای عنبران قطب گلیم بافی استان گیلان است و امیدواریم با دسترسی هنرمندان این عرصه به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شاهد تعالی بیشتر این هنر باشیم.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.