به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری آستارا اظهار داشت : بیشتر متقاضیان اشتغال، آگاهی لازم جهت ورود به عرصه کسب و کار را ندارند و با موانع و ابزارهای بازاریابی آشنا نیستند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های بوم گردی در روستاها مورد تاکید استاندار گیلان است، افزود : بخشداران و دهیاران باید در قالب طرح تکاپو، بسترهای اشتغال در روستاها را برای جوانان جویای کار فراهم و معرفی کنند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید جهت رفع موانع تولید و اشتغال، برنامه های زیربنایی دارد، تصریح کرد: 600 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در آستارا در نظر گرفته شده است و دستگاه های مرتبط باید با همکاری بانک ها به جذب آن اقدام کنند.
شهلا قاضی پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا نیز در این جلسه با اشاره به صدور 135 مورد مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان اظهار کرد: ادارات جهاد کشاورزی 50 نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 نفر و صنعت، معدن و تجارت 42 نفر را جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به این اداره معرفی کرده‌اند.
داریوش ملک‌زاده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا نیز با بیان اینکه 108 نفر در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای دریافت تسهیلات مشاغل‌ خانگی اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 18نفر به بانک تجارت، 50 نفر به بانک ملی و 40 نفر به بانک رفاه معرفی شده‌اند و 900 میلیون ریال آماده پرداخت به متقاضیان است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.