احمد توصیفیان روز شنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات شرکت‌های تعاونی دهیاری استان همدان افزود: سه هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر با سود 12 تا 16 درصد برای استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر، سه مؤلفه روستایی، ساکن مناطق محروم و دانش‌بنیان بودن مورد نظر است افزود: متقاضیان با داشتن طرح و در صورت نیاز به مشاوره به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه ‌کنند.
وی ادامه داد: طرح‌ها به دستگاه تخصصی برای صدور مجوز تحویل و بعد از بررسی‌های لازم به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ارسال می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌ها پس از موردبررسی قرار گرفتن در کمیته تخصصی به بانک‌ها معرفی می‌شود، اظهار کرد: بانک‌ها در مدت 20 روز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حضور و شرکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی درنظر است اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزا از مهم‌ترین ظرفیت و مزیت‌های موجود در استان است افزود: تسهیلات اشتغالزا در حوزه‌های مختلف استان همدان بیش از 15 میلیارد ریال است.
توصیفیان با تاکید بر اینکه سود تسهیلات پرداخت شده در استان چهار تا 18 درصد است تصریح کرد: برحسب تجربه تسهیلات قبلی شاید مهم‌ترین سالی که تسهیلات در بخش روستایی اختصاص پیدا کرده امسال است.
وی در خصوص تسهیلات روستایی تاکید کرد: تسهیلات روستایی با نرخ سود 6 تا 9 درصد پرداخت می‌شود و اعتبار مناسبی برای استان همدان تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها باید در این راستا نسبت به اطلاع‌رسانی کامل اقدام کنند اظهار کرد: روستا تعاون یکی از برنامه‌های اصلی امسال دولت است.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.