قاسم رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :دولت تدبیر و امید اشتغالزایی را درکشور در دستور کار قرار داده و براساس آن دستگاه های اجرایی موظف هستند با هماهنگی فرمانداران ضمن تفکیک شهرستان ها در امر سرمایه گذاری طرح های خود را به دبیرخانه شورای اشتغال استان ارائه کنند.
وی درباره میزان اشتغالزایی دستگاه های اجرایی در استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی 591 نفر ،صندوق کارآفرینی امید یک هزار و 21 نفر ،ثبت اسناد 19نفر،بنیاد شهید 290 نفر، بهزیستی 425نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره)827نفر،فنی و حرفه ای 26نفر،اداره کل ورزش و جوانات 369 نفر،جهاد دانشگاهی 30 نفر ،میراث فرهنگی 226نفر،نوسازی و مدارس 47 نفر اداره کل شیلات 46 نفر ،شهردرای اردبیل 2 هزار و 510 نفر و بیمه سلامت 18 نفر در هفت ماهه سال جاری اشتغال ایجاد کردند.
رحیمی مجموع اشتغالزایی دستگاه های اجرایی استان اردبیل در سالجاری را 6هزار و 489 نفر اعلام کرد و افزود: دستگاه های اجرایی در ارتباط با اشتغال فراگیر تسهیلات اشتغالزایی را باید بیشتر مدنظر داشته باشند تا شاهد تحقق برنامه های اشتغال دراستان باشیم .
وی گفت: از فرمانداران شهرستان های استان انتظار می رود در خصوص اعلام طرح های اشتغالزا در قالب شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 اقدام کنند.
رحیمی بیان کرد: بر اساس شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 اعتبار تسهیلاتی اشتغالزا در اختیار بانک های کشاورزی، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت و توسعه تعاون قرار گرفته و مسوولان این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مجری طرح های تولیدی و اشتغالزای استان که از سوی کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری معرفی می شوند، هستند.
وی اضافه کرد: نرخ سود بانکی تسهیلات اشتغال زا 18 درصد است و به تناسب ارائه تسهیلات به مناطق شهری و روستایی 2 تا 7 درصد کارمزد این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت:اشتغال ۲۹هزار نفر تا سه سال آینده در استان برنامه ریزی شده که در صورت تحقق این تعداد صاحب شغل می شوند.
وی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور طرح های اشتغالزا در دستور کار دارد و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی طرح های اشتغالزا را احصا و برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.
رحیمی با بیان اینکه طرح تکاپو یکی از طرح های اشتغالزا در کشور است افزود: در قالب این طرح اشتغالزایی 10هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در اولویت قرار گرفته است .
وی بیان کرد: این طرح علاوه بر توسعه کارآفرینی زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز فراهم می کند.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 15درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و به گفته کارشناسان اجرای طرح های کسب و کار در بخش های گردشگری ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.