محمود احمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گناباد افزود: در چارچوب سیاستهای دولت تدبیر و امید و با بسترسازی مناسب، تسهیل فرآیند انجام امور و اجرای طرحهای حمایتی خراسان رضوی در زمینه مشارکت در بخشهای مختلف اقتصادی جزو 10 استان برتر کشور قرار گرفته است.
وی در ادامه نرخ بالای کارمزد تسهیلات بانکی را از موانع توسعه تولید و اشتغال ذکر و بیان کرد: نرخ سود 18 درصدی تسهیلات بانکی به هیچ عنوان برای تولیدکنندگان مقرن به صرفه نیست و باید کاهش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: با احتساب سایر هزینه های فرآیند تولید و اشتغال نرخ تمام شده فعالیتهای اقتصادی برای تولیدکنندگان به 25 درصد می رسد در حالی که در خوشبینانه ترین حالت نرخ سود واقعی برای تولیدکنندگان 12 درصد است.
وی گفت: باید تا 80 درصد سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی از ظرفیتها و مشارکتهای مردمی تامین شود و در صورت لزوم تا 30 درصد از تسهیلات بانکی بهره گرفت. توجه صرف به تامین کل سرمایه گذاری واحدهای تولیدی از محل تسهیلات بانکی مقرون به صرفه نیست.
احمدی افزود: توسعه اشتغال و کارآفرینی و رونق اقتصادی شهرهای کوچک مانند گناباد از افزایش جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری حاشیه نشین در استان خراسان رضوی جلوگیری و با بتدریج منجر به کاهش این معضل می شود.
وی به وجود 293 هزار نفر بیکار در رده های سنی و اقشار مختلف در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد.
فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و شتاب در تکمیل طرحهای تولیدی با کمتر از 40 درصد پیشرفت در راستای اهداف و سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید از ضرورتهای توسعه و رونق اقتصادی است.
محمدعلی نبی پور افزود: امسال که به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده باید با هم افزایی بخشهای مختلف و مساعدت بانکها رونق اشتغال در اولویت سیاستها و رویکردها قرار گیرد و قوانین و مقررات در مسیر بسترسازی این مهم در شهرستان هموار شود.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.