به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ نوذر مرادی روز شنبه در نشست خبری در ستاد هنگ مرزی آستارا افزود: ساماندهی قایق ها با صدور کارت شناسایی و تجهیز به جلیقه های نجات صورت گرفت و در پی نظارت مرزبانان به فعالیت قایق های تفریحی، در روزهای گذشته سه قایق به دلیل فعالیت در دریای مواج توقیف شد.

وی بیان کرد: مرزبانان در تابستان امسال چهار گردشگر را از غرق شدن در آب های ساحلی آستارا نجات داده اند و طرح تابستانی هنگ مرزی آستارا با هدف برقراری نظم و امنیت در مناطق گردشگری نظیر نوار ساحلی و گردنه حیران ادامه دارد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا ادامه داد: در سال گذشته موانع انسداد حدود سه کیلومتر از مرز آستارا با جمهوری آذربایجان تقویت شد و این طرح در صورت اختصاص اعتبار ادامه خواهد یافت.  

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش پاسگاه های مرزی، توسعه امکانات راداری و الکترونیکی و ایجاد جاده مرزی را موجب افزایش ضریب امنیت و مشارکت مردم را ارتقا دهنده نظم و امنیت مرزها دانست. 

وی اظهار کرد: نظم و امنیت از مبانی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و همراهی مردم و اجرای طرح انسداد مرزی، موجب توسعه استحکامات نوار مرزی شهرستان آستارا شده است. 

مرادی یادآور شد: ایران اسلامی با ۱۵ کشور همسایه، هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر نوار مرزی دارد و امنیت کامل در سرحدهای کشور برقرار است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان، ۳۸کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.